نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:42

انجام بیش از ۵۰ پروژه مرمتی در استان همدان

همدان- معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از انجام بیش از ۵۰ پروژه مرمتی در سطح این استان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

اتابک صفری‌تورج در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، سفر ریاست جمهوری و استانی انجام شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل مرمت و ساماندهی کاروانسراها، راسته بازارها، محوطه‌ها، پایگاه‌های ملی و بناهای تاریخی در سطح استان می‌شود که انجام این حجم از پروژه مرمتی در مقایسه با سال‌های گذشته کم‌سابقه بوده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در این سلسله اقدامات مرمتی بسیاری از بناها و کاروانسراهایی که سال‌ها اقدام مرمتی در آنها انجام نشده بود مورد توجه قرار گرفت و اقدامات حفاظتی و استحکام‌بخشی در آنها صورت پذیرفته است.

صفری تورج با بیان اینکه همچنین تعدادی از بنای واجد ارزش با مشارکت مالکین مورد مرمت قرار گرفته است، گفت: اقدامات مرمتی از ابتدای سال‌جاری در دستور کار قرار گرفت و تا پایان شهریورماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: بخشی از اقدامات مرمتی صورت گرفته در عرصه ثبت جهانی و در راستای تحقق اهداف پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به انجام رسید که در این راستا اقدامات بسیار خوبی در محوطه باستانی هگمتانه صورت پذیرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473397

مهمترین اخبار ایران و جهان: