نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 01:20

اردیبهشت مقاومت| نور وجود مدافعان حرم به بیرون از مرزها رسید

مادر شهید مدافع حرم رادمهر گفت: شهیدان خان طومان برای ثانیه ثانیه‌ها ارزش قائل بودند درواقع خان‌طومان، حماسه ثانیه‌هایی بود که اجازه ندادند دشمن به ذره‌ای از خاک خان‌طومان راه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دلاورمردی‌هاو ایثار رزمندگان مازندران در خان طومان اردیبهشتی به‌یادماندنی را برای همیشه به یادگار گذاشتند که تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

همزمان با هفتمین سالگرد شهدای خان‌طومان خانم عقیله ملازاده مادر شهید محمود رادمهر درباره حال و هوای این روزهای اردیبهشت مقاومت در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: شهیدان خان طومان برای ثانیه ثانیه‌ها ارزش قائل بودند در واقع خان‌طومان، حماسه ثانیه‌هایی بود که اجازه ندادند دشمن به ذره‌ای از خاک خان‌طومان راه پیدا کند؛ چرا که هدف دشمن نه خان‌طومان بلکه کشور ما بود.

وی افزود: آنان بدون ترس و خوفی در منطقه مقاومت کردند که این روزها درس ایثار، شهامت و دلیری و ازخودگذشتگی این دلیرمردان را بازخوانی می‌کنیم.

مادر شهید مدافع حرم رادمهر بیان کرد: اینکه در این راه جز خدا ندیدند و در راه خدا حرکت کردند نشان از ایمان و اعتقاد والای آنان در پیروی از  مکتب امام حسین(ع) بوده است.

ملازاده با اشاره به اینکه اولین درس این بزرگ‌مردان مقاومت بوده است، تصریح کرد: اینکه ترسی نداشتند دلیلش تبیین مقاومت و ایثار در مکتب اهل بیت بوده است.

وی با اعلام اینکه نور وجود مدافعان حرم به بیرون از مرزها رسیده است، اظهار کرد: اگر شجاعت این دلیران نبود امروز در شهر خودمان داعش ما را مورد حمله قرار می‌دادند.

مادر شهید مدافع حرم رادمهر با اشاره به اینکه ۷ سال گذشته مثل ۷ ساعت قبل برای ما بود،گفت: به این دلیل که زمان برای ما مطرح نیست، بلکه عملکرد شهدا برای مطرح بوده است.

ملازاده بیان کرد: همان زمانی که خبر شهادت فرزندان‌‌مان را شنیدیم سجده شکر بجای آوردیم، چراکه این شهادت سعادتی برای خانواده‌ها بوده که ما را در این مسیر قرار داده است و شوق شهادت و مسیر شهادت قرار گرفتن را  در وجود خانواده‌ها بیشتر کرده است.

وی با تشکر از حضور پرشکوه و بصیرت در مراسم گرامیداشت خان طومان، گفت: مردم ما بصیرت خوبی دارند منتها از مسوولان مطالبه دارند.

مادر شهید مدافع حرم رادمهر یادآور شد: همان زمان که خبر آوردن پیکر پسرم را به ما دادند، گفتم پیکر شهدا باید چشم مسوولان را باز کند نه اینکه دیده بصیرت آمان را کمتر کند.

ملازاده خاطرنشان کرد: اگر مسوولان اظهار ارادت صادقانه در مقابل مردم داشته باشند مسوولان هم درست خدمت کنند هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است.

شهیدان محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهید رضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سیدرضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میان‌دورود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدون‌کنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید حبیب‌الله قنبری از بهشهر از مدافعان حرم بودند که اردیبهشت ماه مقاومت نام گرفت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195997

مهمترین اخبار ایران و جهان: