نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 13:18

اجرای طرح «پالایش اسمی سوادآموزی» در لرستان/ نرخ باسوادی استان ۹۴.۶ است

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح پالایش اسمی سوادآموزی خبر داد و گفت: در همین راستا برای شناسایی افراد باسواد مبهم، آموزش‌دهندگان غیرفعال به درب منازل مراجعه کرده و پس از بررسی مدارک اسامی افراد در سامانه رسمی ثبت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، منصور بازگیر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۸۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در استان داریم که در حال یادگیری هستند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی استان ۹۴.۶ است و میانگین کشوری ۹۶.۵ بوده که با توجه به فعالیت‌های انجام شده در تلاش هستیم نرخ باسوادی استان امسال حدود یک درصد بالاتر رود.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه نهضت تنها خواندن و نوشتن نیست، افزود: علاوه بر خواندن و نوشتن، بسیاری از مهارت‌های زندگی در کارگاه‌های سوادآموزی آموزش داده می‌شود.

بازگیر از اجرای طرح پالایش اسمی سوادآموزی خبر و ادامه داد: در پایگاه اطلاعاتی سواد برخی افراد باسواد هستند که در هیچ جای رسمی اطلاعاتی از مدرک تحصیلی آن‌ها ثبت نشده است.

وی بیان داشت: در همین راستا برای شناسایی افراد باسواد مبهم، آموزش‌دهندگان غیرفعال به درب منازل مراجعه کرده و پس از بررسی مدارک اسامی افراد در سامانه رسمی ثبت می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194253

مهمترین اخبار ایران و جهان: