نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 11:32

سرعت خودروها در مسیر کاهک به عباس آباد کاهش می‌یابد

میامی- سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه محدودیت سرعت خودروها در منطقه کاهک به عباس آباد صورت می‌گیرد، گفت: این امر برای حفاظت از یوزها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل طحان صبح یکشنبه در جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند زیستی شهرستان میامی به میزبانی سالن فرمانداری با اشاره به اینکه در روستاها فضای فرسایشی وجود دارد و باید تدابیری اندیشیده شود تا معضل آب کاهش یابد، ابراز کرد: آب در بحث پدافند، امنیت و سلامت آب بسیار مهم است و باید پیگیری در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و تأمین آن، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هر چقدر در پدافند هزینه کنیم سرمایه است، افزود: مانورهای جدید و پیچیده‌تری در اداره برق شهرستان میامی بیشتر انجام شود تا بتوانیم مشکلات را پیدا و در راستای رفع آنها بکوشیم.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه دوره آموزشی پدافندی توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار مسئولان میامی قرار گیرد، ابراز کرد: هر هفته برای ما هفته پدافند غیرعامل است.

طحان با بیان اینکه مولدهای انرژی در حوزه کار در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: در حوزه آب، حصار کشی‌ها حتماً انجام شود و نباید ترک فعل شود و مکتوب شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در سد انجام شود و پیشنهاد فنس کشی سد کالپوش داده شود، ابراز کرد: در حوزه جهاد کشاورزی، خوراک دام و سلامت دام بسیار مهم است و رصد پایش خوراک انجام شود.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه در حمایت از یوزپلنگ ایرانی ۴۵ کیلومتر از مسیر کاهک به عباس آباد دستخوش محدودیت سرعت می‌شود، تاکید کرد: کاهش سرعت به ۸۵ کیلومتر در روز، در دستور کار قرار می‌گیرد.

طحان همچنین بیان کرد: نقاط شناسایی ورود یوزپلنگ به جاده بیشتر بررسی شود تا بتوانیم بهترین تصمیم را در این زمینه بگیریم.

وی با بیان اینکه کمبود گازوئیل در محور میامی با توجه به تردد فراوان مسافران بررسی شود، بیان کرد: در بحث حلال احمر، بیمارستان اضطراری در میامی پیگیری می‌شود چرا که این شهرستان در کریدور اصلی تهران- مشهد قرار گرفته و سالانه میزبان میلیون‌ها زائر رضوی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243597

مهمترین اخبار ایران و جهان: