نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 12:56

کیفرخواست متهمان شهادت سردار سلیمانی صادر شد

گرگان- معاون اول قوه قضاییه گفت: کیفرخواست متهمان حادثه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی صادر و پرونده برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مصدق پیش از پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در گرگان اظهار کرد: کیفرخواست متهمان شهادت حاج قاسم سلیمانی شامل رئیس جمهور آمریکا و برخی از افراد وابسته صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه صادر شده است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: از همه نهادهای بین المللی مدنی بی طرف برای حضور در این دادگاه دعوت می‌کنیم تا با حضور در دادگاه با اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شوند.

مصدق گفت: در هفته گذشته جلساتی برای هماهنگی بیشتر با دستگاه عدلیه عراق به انجام رسیده تا این محاکمه به صورت همزمان انجام شود.

وی به تبیین حقوق بشر آمریکایی و حمایت از تجزیه طلبی و اشغالگری پرداخت و گفت: آمریکا از یک طرف خود را حامی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها می‌داند و از بسیاری از گروه‌های تجزیه‌طلب حمایت می‌کند، در حالی که همین حق را برای ملت فلسطین انکار کرده است.

معاون قوه قضائیه افزود ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر و در راستای سیاست‌های تجزیه طلبانه در منطقه طرحی موسوم به خاورمیانه جدید را در سیطره از مراکش تا مغولستان ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا بر اساس این سیاست در نظر دارد با کوچک کردن کشورهای منطقه و ضعیف کردن حکومت‌ها به هدف اصلی خود که همانا تجزیه قدرت‌های تأثیرگذار منطقه است، دست یابد.

وی گفت: دولت آمریکا طراحی خاورمیانه جدید در مباحث و اتفاقاتی مانند قضیه بالکان یوگسلاوی عراق و سوریه هم چنین رویکردی را عملیاتی کرده است.

معاون قوه قضائیه گفت: این سیاست تجزیه طلبانه آمریکا در پوشش حمایت از حقوق بشر، طرفداری از تعیین حق سرنوشت اقوام و قومیت‌ها، دموکراسی، دفاع از حقوق زنان و استقلال طلبی مطرح می‌شود.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری با حضور میهمانان داخلی و خارجی به مدت ۲ روز در گرگان در حال برگزاری است.

این کنفرانس به میزبانی سازمان جوانان حقوق بشر ایران و جامعه المصطفی گلستان برگزار شده است.

برای این کنفرانس ۲۰۷ مقاله ارسال شده که آثار دریافت شده از سوی پژوهشگرانی ۳۰ کشور جهان و در چهار حوزه زبانی ارائه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204697

مهمترین اخبار ایران و جهان: