نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:08

امام جمعه ارومیه:باید مکتب امام خمینی (ره) را برای نسل های بعد تبیین کنیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بی اعتمادی به دشمن بارزترین ویژگی امام راحل بود و در دشمن شناسی توانمند، خیلی شفاف و صریح موضع خود را اعلام می‌کرد و لازم است این مکتب عظیم برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و واقعه ۱۵ خرداد وظیفه ماست تاریخ انقلاب و عظمت شخصیت معمار کبیر انقلاب را حفظ کرده  و نگذاریم فراموش شود.

سید قریشی ادامه داد: اگر چنین نکنیم دشمن دست به تحریف زده و با تحریف تاریخ، جای دوست و دشمن را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه شخصیت امام خمینی برای آیندگان باید ترسیم شود گفت: تبیین فلسفه انقلاب اسلامی برای آگاه‌سازی مردم در جامعه لازم و ضروری بوده  و نباید از مکتب امام خمینی غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:با رحلت معمار کبیر انقلاب دشمنان چشم انتظار بودند انقلاب از بین برود ولی با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان، آنها مایوس شدند.

وی گفت: امام خامنه‌ای یک نعمت بزرگ برای کشور است و خدا را از این بابت شاکر هستیم .

وی تکیه بر خدا داشتن، واهمه نداشتن  از غیر خدا ، ایمان  داشتن به راه  را از خصوصیات امام راحل برشمرد و افزود: ایشان تا آخر عمر در راه امیرالمومنین (ع) قدم برداشت و در سخت‌ترین شرایط ذره‌ای سست نشد و همانند کوه در برابر دشمن ایستاد.

سید قریشی تصریح کرد:امام خمینی ارتباط قوی با خدا داشته و در تمام امور به خداوند متعال تکیه میکرد و  رفتارهایشان براساس تعالیم قرآنی بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بی اعتمادی به دشمن بارزترین ویژگی امام راحل بود و در دشمن شناسی توانمند بود، و خیلی شفاف و صریح موضع خود را اعلام می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: امام مصداق بارز بی اعتمادی به دشمنان بوده و در برخورد با دشمنان شفاف و صریح عمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی شخصیتی مقاوم داشته و همچون کوهی استوار عمل  می‌کردند گفت: اگر جهان خواران بخواهند دربرابر دین ما بایستند ما دربرابر دنیای آنان خواهیم ایستاد .

این مقام مسوول یادآور شد: ما مدیون امام خمینی هستیم امیدواریم ادامه دهنده مکتب امام بوده و منحرف نشویم که قطعا این مکتب ما را به پیروزی نهایی خواهد رساند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257197

مهمترین اخبار ایران و جهان: