نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 09:28

صدور کالابرگ الکترونیک، یکی از راهکارهای کمک به دامداران است

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: دامداران و عشایر مشکلاتی دارند که یکی از راهکارهای مهم صدور کالابرگ الکترونیکی برای حل مشکلاتشان است.

امان الله حسین، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در جهت کمک به حل مشکل دامداران و عشایر، اظهارکرد: در این راستا سه راهکار مهم صدور کالابرگ الکترونیکی، ایجاد ردیف ویژه برای دامداران و امهال تسهیلات آنان در حال پیگیری است.

وی با ارزیابی مثبت در جهت افزایش قیمت گندم به نفع کشاورزان گفت: این درحالی است که اقدامی در جهت خرید تضمینی محصولات دامداران از سوی دولت پیش بینی نشد.

 نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به درخواستش از رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: صدور کالابرگ الکترونیکی و ایجاد خرید تضمینی ۲ راهکار مهم پیشنهادی به دولت بود.

وی ادامه داد: در جهت افزایش مصرف پروتئین در کشور و ایجاد حرکت در این بخش به دولت پیشنهاد دادیم تا کارمندان برای خرید گوشت قرمز موظف شوند.

حسین پور تصریح کرد: دوم اینکه در حوزه دامداری همچون حوزه گندم کمک کنند تا ردیفی جدید در جهت خرید تضمینی دام ایجاد شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری در جهت امهال تسهیلات در راستای حل مشکلات دامداران خبر داد و افزود: در این زمینه دیدارهایی با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور و وزیر جهاد صورت گرفته است.

 وی از تخصیص ۲۰ میلیارد اعتبار برای سایت اسفراین در جلسه با پاپی زاده، مدیرکل سازمان عشایری کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال آینده مشکلات عشایر و دامداران با موارد ذکر شده مرتفع می گردد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 998709

مهمترین اخبار ایران و جهان: