نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 09:29

کشف و ضبط ۴۰۲ سلاح شکاری در مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کشف و ضبط حدود ۴۰۲ قبضه سلاح شکاری در استان، گفت: گشت‌ها و پایش‌ها در مناطق تالابی و جلگه‌ای استان باتوجه به حضور پرندگان مهاجر شدت گرفته است.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: محیط‌بانان محیط زیست در همه ایام سال گشت و پایش‌‌ها را در دستور کار دارند ولی در این ایام باتوجه به حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌ها این گشت‌ها شدت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گشت و پایش‌های محیط‌بانان در طبیعت استان کماکان ادامه دارد، افزود: طی ۸ ماهه امسال نزدیک به ۵۹۸ نفر در بحث صید و شکار غیرمجاز ۸ ماهه دستگیر کردیم که در این راستا ۴۳۴ فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کشف و ضبط حدود ۴۰۲ قبضه سلاح در استان، تصریح کرد: گشت‌ها و پایش‌ها در مناطق تالابی و جلگه‌ای استان باتوجه به حضور پرندگان مهاجر شدت گرفته است.

آهنگری با اعلام اینکه ۳۰۰ محیط‌بان در طبیعت استان مشغول به ارائه خدمات هستند، یادآور شد: توصیه ما به دوستداران طبیعت این است به‌جای تفنگ و شکار به دوربین و عکس روی بیاورند؛ چراکه مهمان‌کُشی خوب نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 946853

مهمترین اخبار ایران و جهان: