نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1403 - 18:43

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات سیل گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه از مشکلات در کاشان است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، هدف از حضور در منطقه را بررسی خسارات ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: از محورهای مواصلاتی و سیلاب‌ها بازدید به عمل آمد. این جبهه از شمال استان وارد شده بود و از این رو مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

.

 

وی با بیان اینکه بارش باران تا 20 و حتی در ارتفاعات تا 40 میلیمتر گزارش شده است، افزود: بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد و روان‌آب و گل و لای را به مناطق مختلف وارد کرد و از طرفی باعث شد سیلاب در برخی از مناطق شهری کاشان ورود پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: روان‌آب و سیلاب در مناطق دو، سه و چهار کاشان وارد شد و از سوی دیگر اطراف اتوبان، فرودگاه و شهرک صنعتی جعفرآباد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بر این اساس نیروهای امدادی وارد عمل شدند و این سامانه علاوه بر کاشان دیگر مناطق استان اصفهان را نظیر آران و بیدگل، اردستان و دیگر شهرها تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه خسارات تاکنون به صورت دقیق برآورد نشده است، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ایمنی و امداد اولیه تیم‌های مختلف رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت اما خساراتی به منازل مسکونی، مزارع، باغات، معابر، تأسیسات شهری و غیره وارد شد و سه روز برای ارزیابی خسارت فرصت باقی است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: قرار شد بنیاد مسکن منازل آسیب‌دیده را بررسی و در سامانه ثبت کند در حالی که یکی از مشکلات اساسی عدم لایروبی و تصرف رودخانه‌ها است و از این رو تأکید است طرح‌های آبخیزداری با اولویت اجرا شود.

انتهای پیام/801

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1704209

مهمترین اخبار ایران و جهان: