نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 17:16

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی قنوات اردستان

اردستان-وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی قنوات اردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد بعد از ظهر دوشنبه در سفر به اردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به اردستان، بازدیدهایی در حوزه دامپروری، صنعت طیور، کارخانجات خوراک دام و بحث‌های گلخانه‌ای انجام و موانع و محدودیت‌های حوزه کشاورزی و دامداری در این شهرستان وجود دارد را بررسی شد.

وی افزود: شهرستان اردستان وسعت خوبی را دارد، البته از نظر منابع آب دچار محدودیت است بنابراین در توسعه شهرستان باید نگاه ما به استفاده بهینه از حوزه آب باشد و در بحث مجتمع‌های دامپروری برای زیرساخت آنها اعتباراتی حدود ۱۰ میلیارد تومان را اختصاص خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای مجتمع‌های دامپروری شهرستان اردستان علاوه بر اعتباری که اختصاص خواهد یافت، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز مورد نیاز است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در بحث گلخانه‌ها هم با وجود اینکه باید مشکل آب را حل کنیم توسعه گلخانه‌ها مدنظر قرار گرفته که امیدواریم تسهیلات مناسب را از محل بند الف تبصره ۱۸ در اختیار کشاورزان می‌گذاریم.

وی یادآور شد: برای اینکه هزینه‌های گلخانه هم کاهش پیدا کند، با توجه به شرایط محدودیت آب قرار شد که شرکت شهرک‌های کشاورزی یک مجتمع گلخانه‌ای را در این شهرستان برنامه ریزی کند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که مورد اهمیت قرار دارد این است که شهرستان اردستان قطب تولید مرغ و صنعت طیور در استان اصفهان است که سرمایه‌گذاری بسیار خوبی نیز انجام شده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: یک مجموعه بسیار مدرن و خوب به نام واحد مرغ تخم‌گذار نیز در این شهرستان در حال احداث است که مشکل تسهیلات داشت که این مشکل رفع می‌شود

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ قنات در شهرستان اردستان داریم باید تعمیر و مرمت قنوات را هم مدنظر قرار دهیم که ۱۰ میلیارد تومان هم برای این بحث اختصاص می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: شهرستان اردستان یک کشتارگاه دارد که هم به لحاظ محیط زیستی مشکل دارد و همچنین به نوسازی نیاز دارد که در این ارتباط سه میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920309

مهمترین اخبار ایران و جهان: