نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 15:40

افزایش ۳.۵ برابری صادرات میگو به روسیه

گمیشان- رئیس سازمان شیلات ایران از تسهیل صادرات میگو به کشور روسیه خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون صادرات میگو به این کشور، ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعدازظهر پنجشنبه در جشن شکرگزاری برداشت میگو در گمیشان، اظهارکرد: توسعه فاز دوم سایت پرورش میگوی گمیشان می تواند مشکل اشتغال و درآمد بومیان منطقه را برطرف کند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به صادرات میگو به روسیه، افزود: از ابتدای امسال تاکنون صادرات میگو به این کشور، ۳.۵ برابر افزایش یافته از این پس گلستانی ها هم می توانند این محصول به طور مستقیم به روسیه صادر کنند.

وی بیان کرد: تکمیل سایت چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان جزو برنامه های ما است و علاوه بر آن راه اندازی و اجرای سایت ۶ هزار هکتاری را هم در دستور کار داریم.

حسینی از انجام مطالعات برای اجرایی شدن فاز دوم پرورش میگو و ماهیان خاویاری خبرداد و گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان متولی پیگیری و اجرای این طرح است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: بدون شک اولویت در واگذاری اراضی پرورش میگو و فعالیت های شیلاتی از طریق فراخوان و با بومیان است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت، بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی گمیشان و نزدیک بودن به مرز آبی، می‌توان برای فعال کردن کشت فراسرزمینی با کشور همسایه استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891697

مهمترین اخبار ایران و جهان: