نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:11

۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی است

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی و مظهر حضور مردمی و عزم ملی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار داشت :۲۲ بهمن را روز پیروزی حق علیه باطل روز جشن ملی ایرانیان و روز امید آفرینی در دل مستضعفان عالم است لذا از باب توصیه قرآن که فرمود ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ بزرگداشت این روز بر ما لازم است.

وی اضافه کرد: ۲۲ بهمن به تعبیر مقام معظم رهبری در حکم عید غدیر است چون در این روز بود که نعمت ولایت؛ اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی برای ملت ایران به صورت عملی تحقق خارجی گرفت.

امام جمعه دشتی تاکید کرد: ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی و مظهر حضور مردمی و عزم ملی ملت ایران است و هر ایرانی با هر دین مذهب و سلیقه سیاسی در این روز برای پیروزی ایران و ایرانی و شکست دشمن به میدان خواهد آمد.

وی افزود: یوم الله ۲۲ بهمن امسال تفاوت اساسی با سال‌های قبل دارد، چرا که امسال همه دشمنان اسلام در یک جنگ ترکیبی برای براندازی جمهوری اسلامی متحد شده بودند ولی با وجود تمامی نقشه‌ها و توطئه‌ها به هدف پلید خود نرسیدند.

زاهددوست تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در حال رصد وضعیت راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن هستند، لذا امسال حتی کسانی که مذهبی نیستند و تعصبات اعتقادی ندارند اما اگر حداقل به خاک و مملکت خود علاقه مند هستند نیز باید به میدان بیایند تا به وظیفه خود عمل کنند.

وی با گرامیداشت سالروز فتح قلعه خیبر به دست قدرتمند امیرالمؤمنین و سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام گفت: تقارن دهه فجر و سالروز فتح قلعه خیبر جالب است چرا که امام راحل ما هم مثل جدش علی حکومت اسلام را برپا کرد و قلعه‌های خیبری یهود و طاغوت و مستکبرین را درهم شکست و مصداق بت‌شکنی امام خمینی پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ بود.

امام جمعه دشتی افزود: ملت علوی ما این راه پر صلابت را با افتخار و اقتدار پشت سر خلف صالح امام و بهترین، حکیم‌ترین، بصیرترین، مقتدر ترین رهبر روی زمین یعنی نایب امام زمان (عج) امام خامنه‌ای عزیز با ایستادگی و استقامت ادامه خواهند داد و این پرچم با عزت را که به خون شهدایمان متبرک است را به دستان بابرکت صاحب اصلی این انقلاب یعنی امام زمان (عج) خواهند سپرد.

وی افزود: مهمان ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان جناب آقای دکتر کدخدایی از اعضای برجسته و حقوقدان شورای نگهبان است که با راهپیمایان همراهی می‌کنند و هم در پایان راهپیمایی سخنرانی ایراد می‌کنند و پیشاپیش به ایشان خیرمقدم عرض می‌کنم و دعوت می‌کنم همچنان که در راهپیمایی حضوری باشکوه خواهید داشت در برنانه پایانی راهپیمایی هم شرکت باشکوه داشته باشید.

انقلاب ایران مبارک‌ترین پدیده قرون معاصر است

امام جمعه بیان کرد: بی شک انقلاب اسلامی ایران مبارک‌ترین پدیده قرون معاصر است. پدیده‌ای که آرزوی انبیا و ائمه معصومین بوده است به همین خاطر امام راحل فرمودند: حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و رهبر عزیز انقلاب آن را امانت تاریخ انبیا الهی و آرزوی همه اولیا و ائمه دانستند.

وی افزود: مردم رکن اساسی این انقلاب اند مردمی که امامشان درباره آنها فرمود: من با جرئت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله و ملت کوفه در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی می‌باشند.

زاهددوست تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که خادم ملت و مردم هستند و نحوه صحبت و پاسخگویی آن‌ها به مردم باید با احترام و اخلاق پسندیده همراه باشد. مدیران و کارکنان دولت نباید با برخورد زننده و تند با ارباب رجوع زمینه بدبینی و بی اعتمادی مردم به مسئولان و دولتمردان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً نسل‌های جدید ما انقلابی‌تر از نسل‌های قبل هستند قطار انقلاب تا ایستگاه ظهور مسیر را با سرعت و قدرت طی خواهد کرد و خار و خاشاک‌های طاغوت و استکبار در مسیر را محو خواهد کرد و شعار نسل دهه ۸۰ و ۹۰ و ۱۴۰۰ ما همچنان این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا له خواهیم کرد.

امام جمعه دشتی ادامه داد: رفتار پدرانه و حکیمانه امام المسلمین رهبر عزیز انقلاب در عفو گسترده بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر نمادی از حکمت؛ تدبیر و اقدامی برخاسته از ایمان تقوا صبر بصیرت انقلابی و محبت پدرانه ایشان بود که باعث خوشحالی مردم شد و البته بر عصبانیت و استیصال دشمن شکست‌خورده افزود.

لزوم کمک به سوریه و ترکیه

وی با اشاره به زلزله شدید ترکیه و سوریه گفت: با مردم مسلمان و همسایه این دو کشور اظهار همدردی می‌کنیم و بدون شک ایران و ایرانیان نسبت به هر نوع کمک انسان دوستانه به این عزیزان دریغ نخواهند داشت

زاهددوست افزود: آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر؛ که شعار حقوق بشر شأن گوش فلک را کر کرده است اما امروز مانع از ارسال هرگونه ماشین‌آلات و دیگر کمک‌های کشورهای دیگر به این مردم مظلوم زلزله زده سوری می‌شوند.

وی ادامه داد: در این رفتارهاست که خوی حیوانی و درندگی آمریکا و دوستان آمریکا بیشتر نمایان می‌شود و انگیزه مردم جهان را به فریاد مرگ بر آمریکا بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به رونمایی از یکی پایگاه‌های راهبردی نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: رونمایی از یکی پایگاه‌های راهبردی نیروهای مسلح توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات دیگر ایرانیان و مظهر عزت و اقتدار بود.

امام جمعه دشتی اظهار داشت: پایگاهی با صدها جنگنده شکاری بمب افکن و پهپاد در زیر کوه‌ها که موجب تحسین تحلیلگران نظامی دوست و هراس دشمنان شد.

وی افزود: پیام رونمایی از این پایگاه عظیم زیرزمینی ارتش این است که ایران اسلامی در مسئله حفظ امنیت مرزهای خود با هیچکس تعارف و مسامحه نخواهد کرد هر کس که بر علیه جمهوری اسلامی کوچک‌ترین اقدامی نماید جمهوری اسلامی با اقدام سخت؛ او را پشیمان خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031797

مهمترین اخبار ایران و جهان: