نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 14:58

سردخانه ۸۰۰ تنی در نمین افتتاح شد

نمین- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت:‌ همزمان با دهه فجر سردخانه‌ای به ظرفیت ۸۰۰ تن با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی در نمین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عین‌الله سیفی‌زاده ظهر جمعه در آئین بهره‌برداری از این سردخانه در جوار شهرک صنعتی شماره ۲ نمین اظهار کرد: این سردخانه با سرمایه‌گذاری ۱۱.۵ میلیارد تومان آماده افتتاح شده تا اشتغال ۱۰ نفر را در این مجموعه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه نمین قطب کشاورزی به ویژه تولید سیب‌زمینی و محصولات باغی است، ضرورت احداث این سردخانه بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: این پروژه در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع احداث شد که از سال گذشته عملیات اجرایی آن شروع شده بود و امسال در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از این مجموعه هستیم.

سیفی‌زاده افزود: در کنار اشتغال مستقیم ۱۰ نفر، اشتغال غیرمستقیم ده‌ها نفری را نیز در این مجموعه شاهد خواهیم بود و در کنار آن دغدغه کشاورزان منطقه در ذخیره‌سازی سیب‌زمینی در زمان برداشت محصول رفع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این سردخانه علاوه بر ذخیره‌سازی سیب‌زمینی، امکان ذخیره‌سازی صدها تن محصول باغی نیز فراهم می‌آید و طرح توسعه آن نیز در قالب سورتینگ اجرایی خواهد شد.

سیفی‌زاده اضافه کرد: شهرستان نمین با تولید ۱۶۰ هزار تن سیب‌زمینی از قطب‌های مهم کشور در تولید این محصول است و در کنار آن سه هزار ۶۱۱ تن محصولات باغی نیز تولید می‌شود که امکان ذخیره‌سازی و نگهداری آن در این سردخانه‌ها به وجود می‌آید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نمین از معاون وزیر اقتصاد و دارایی خواست تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در احداث سردخانه و مجموعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را کمک کرده و همراهی کنند تا امکان بهره‌برداری از این مجموعه‌ها در سال‌های آینده فراهم آمده و دغدغه کشاورزان و باغداران به حداقل برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031553

مهمترین اخبار ایران و جهان: