نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 13:47

لزوم تامین کالاهای اساسی مردم در روزهای پایانی سال

جهرم-فرماندار ویژه جهرم بر لزوم تامین کالاهای اساسی مردم توسط جهاد کشاورزی در روزهای پایانی سال تاکید و خواستار تشدید بازرسی ها بر بازار و رصد قیمت ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن شعبانی ظهر پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار شهرستان جهرم اظهار داشت: برطرف شدن مشکلات کنونی کشور و بهبود وضع معیشتی مردم که با تحریم های ظالمانه اقتصادی مواجه شده است نیازمند برنامه ریزی دقیق، صحیح، اصولی، روحیه و عزم و اراده و تلاش مضاعف، عمل و روحیه جهادی مسئولان اقتصادی به ویژه اعضاء ستاد تنظیم بازار شهرستان است.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر تشدید بازرسی ها دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت ها توسط برخی از افراد فرصت طلب باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت‌ها وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار با اشاره به تامین کالاهای اساسی شامل؛ برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و … توسط جهاد کشاورزی در سطح شهرستان در ایام‌ پایانی سال، تاکید و اظهار داشت: جهاد کشاورزی نسبت به تامین و جذب کالاهای اساسی اقدام و تلاش ویژه کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت در بازار، باید در تهیه و توزیع مایحتاج عمومی مردم دقت و تلاش بیشتری صورت گیرد.

در ادامه ابراهیم فیروزی رئیس اداره صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار جهرم گزارش کاملی از وضعیت بازار، تعداد بازرسی‌ها، تعداد پروندهای ایجاد شده، کمبودها، درصد افزایش برخی کالاها در یک‌ماه گذشته ارائه کرد.

در پایان در خصوص معرفی عاملین در روستاها جهت کالا برگ الکترونیکی توسط بخشداری ها به اداره صمت، ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی اتاق اصناف، تشدید بازرسی ها توسط بازرسان صمت و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و بسیج اصناف بر بازار شب عید ،جذب کالاهای اساسی(مرغ، گوشت، برنج ) توسط جهاد کشاورزی و نظارت بر توزیع آن، نظارت بر میدان میوه و تره بار توسط جهاد کشاورزی و همکاری اتاق اصناف، بسیج اصناف، اداره صمت، راه اندازی گشت های مشترک بازرسی از بازار بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083153

مهمترین اخبار ایران و جهان: