نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 14:02

آمریکا از پول نمی‌گذرد؛ بحث تامین تسلیحاتی اوکراین دلاری شد

معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که اوکراین در نهایت باید برای پرداخت هزینه‌ برخی تسلیحات دریافتی از حامیان غربی‌اش، پیش‌قدم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سلسته والاندر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل در جلسه کنگره این کشور گفت که اوکراین سرانجام باید برای پرداخت هزینه برخی از سلاح‌هایی که حامیان غربی برایش تامین کرده‌اند، وارد عمل شود.

مایکل گارسیا، نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا در جلسه کمیته تخصیص‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مهم است آمریکا طرح فروش نظامی خارجی را برای اوکراین فعال کند به جای آنکه مجانی به کی‌یف سلاح بدهد و مدعی شد که این کار «تفاوت فاحشی را برای مالیات‌دهندگان (مردم) آمریکا رقم خواهد زد.»

والاندر در پاسخ گفت که گرچه اوکراین تا اندازه‌ای سلاح‌ها را خریداری کرده اما «رقم چندان قابل توجهی به شرکت‌های آمریکایی نداده‌است.»

وی افزود: آنها در حال حاضر بودجه کافی برای پوشش این هزینه‌ها ندارند اما نقطه بسیار خوبی است که ما در کنار تمام حمایت‌ها، آنها را به این سمت سوق دهیم که برنامه هزینه‌های دفاعی خودشان را آغاز کنند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از ۳۱.۷ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای کی‌یف فراهم کرده است. مسکو همواره هشدار داده که این اقدام تنها و تنها به طولانی شدن جنگ منجر خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متعهد شده تا هر زمان که طول بکشد، از اوکراین حمایت کند اما این موضوع با مخالفت برخی از جمله اعضای حزب جمهوری‌خواه مواجه شده و آنها با ارائه قطعنامه‌ای خواستار قطع کمک‌های نظامی و مالی آمریکا به اوکراین شده و از طرفین جنگ خواسته‌اند تا به توافق صلح دست یابند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066197

مهمترین اخبار ایران و جهان: