نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 14:56

سامانه «نانی نو»، آرد و نان همدان را سامان داد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان از تجهیز ۹۸ درصد نانوایی‌ها در همدان به دستگاه هوشمند خبر داد و گفت: با وجود سامانه «نانی نو» ساماندهی در بحث آرد و نان حاصل شده است.

اسدالله ربانی‌مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تعداد نانوایی‌ها در شهرستان همدان از نرم جمعیت بیشتر است اظهار کرد: در حال حاضر با وجود تعداد نانوایی‌ها با صف‌های طولانی مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه کیفیت آرد و نان در همدان با وجود مشکلات جزو بهترین کیفیت‌هاست افزود: از زمانی که سامانه «نانی نو» راه‌اندازی شده ساماندهی بیشتری در ارتباط با نانوایی‌ها صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان تاکید کرد: این سامانه گزارش‌های مدون از عملکرد نانوایی‌ها ارائه می‌کند به عبارتی دستگاه‌های هوشمند نصب شده در نانوایی‌ها اقدام موثری در راستای هدفمندسازی آرد است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز بر اساس همین گزارش عملکردهای سامانه هوشمند و همچنین زمان پخت تخصیص پیدا می‌کند تصریح کرد: نظارت دقیق، هوشمند و هدفمندسازی آرد و نان از اهداف طرح  بوده که توفیق خوبی حاصل شده و رضایتمندی به دنبال داشته است.

ربانی‌مهر با تاکید بر اینکه امکان رصد نانوایی‌ها با سامانه "نانی نو" که به بانک سپه وصل است وجود دارد یادآور شد: تعداد پخت هر روز و پرداختی‌های روزانه قابل تشخیص است که شفافیت را به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر جلوگیری از فروش خارج از شبکه آرد و مبارزه با قاچاق را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد نانوایی‌ها در همدان مجهز به دستگاه هوشمند هستند و بر اساس ساعت کاری و میزان فروش سهمیه دریافت می‌کنند متذکر شد: تقریبا ۱۵ درصد مصرف آرد شهرستان همدان با نصب این سامانه کاهش پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان خاطرنشان کرد: اتحادیه نانوایی‌های همدان نیز به دو بخش نان لواش و فانتزی و نان سنگک و بربری تفکیک شده است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192253

مهمترین اخبار ایران و جهان: