نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 19:03

صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی هشدار سطح زرد در اردبیل صادر شد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهراز صدور هشدار سطح زرد شماره ۱۱ هواشناسی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی گاهی توأم با ناپایداری‌های فصلی و محلی برای اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این پدیده از بعدازظهر یکشنبه آغاز شده و تا عصر پنجشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین کاهش نسبی دما در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: وزش باد تند تا نسبتاً شدید به ویژه در روز یکشنبه پیش بینی می‌شود و اوج بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق از دوشنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

محمدی بیان کرد: در اثر وقوع این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسافران و کوهنوردان توصیه می‌شود از اتراق در مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و اطلاع‌رسانی به عشایر جهت احتیاط در مسیر کوچ فصلی، توجه کشاورزان و باغداران استان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی تاکید می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176397

مهمترین اخبار ایران و جهان: