نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 19:30

آموزش امدادی ۱۳۰۰ گلستانی در مساجد و خانه های هلال احمر

گرگان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای طرح آموزش همگانی در خانه‌های هلال و مساجد منتخب استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر تحت این آموزش‌ها قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آماده کردن مردم برای رویارویی با حوادث و پیشگیری از وقوع آن با آموزش درست و صحیح از مهمترین برنامه‌های هلال احمر است که در ایام مختلف سال آن را دنبال می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: خانه‌های هلال، مساجد و حسینیه‌ها از مکان‌هایی است که تعداد زیادی از مردم برای انجام برنامه‌های مذهبی و فرهنگی به آن مراجعه می‌کنند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در ماه مبارک رمضان از این شرایط بهره برده و در فرصت‌های پیش از افطار و پس از افطار با اعزام مربی به این مکان‌ها به روزه داران آموزش کمک‌های اولیه و مقابله مخاطرات طبیعی ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: هلال احمر استان براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی جمعیت مرکز این آموزش‌ها را با سرفصل‌هایی از قبیل نجات کودک در حال خفگی به دلیل گیر کردن شیء یا غذا در گلو، اقدامات لازم در مواجهه با سوختگی، احیای قلبی و ریوی در مواقع ضرورت و اصول پناه‌گیری در زلزله و فرار در سیل دنبال می‌کند.

وی با این توضیح که مساجد همواره محل انجام امور فرهنگی در کشور بوده است تصریح کرد: این آموزش‌ها در ۵۵ مکان اعم از خانه هلال، مسجد و سایر اماکن مذهبی اجرا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162197

مهمترین اخبار ایران و جهان: