نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 15:40

چالدران با دمای منفی ۱۸ درجه سردترین شهر کشور شد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با منفی ۱۸ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان و کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هوشناسی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بارش برف و باران از اواخر روز جمعه با وارد شدن سامانه بارشی فعالی به منطقه تشدید می شود.

وی افزود: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی این بارشها به شکل برف و باران و همراه وزش باد و کولاک برف در جاده ها و نقاط مرتفع کوهستانی خواهد بود.

صابری اظهار کرد: منطقه اثر این سامانه در تمامی مناطق استان آذربایجان غربی با تاکید برنوار غربی و جنوب غربی است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده است و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

مهدی صابری افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با منفی ۱۸ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان و کشور بود.

وی اظهار کرد: شهرستان ماکو نیز با منفی ۱۶ درجه سانتی گراد بعد از ورزقان و فرودگاه اردبیل در ردیف شهرهای سرد کشور در ۲۴ ساعت گذشته اخیر است.

صابری افزود: میزان بیشترین بارش نیز در منطقه انزل ارومیه با سه میلیمتر و اشنویه با ۲.۳ میلیمتر ثبت شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649953

مهمترین اخبار ایران و جهان: