نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 14:04

فرار نتانیاهو از پذیرش جنایات نسل کشی در غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان تشکیل پرونده آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، اتهام ارتکاب جنایات نسل‌کشی در غزه را به طور کامل رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از تشکیل پرونده آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، هر گونه اتهام مبتنی بر نسل‌کشی در غزه را رد کرده و این اتهامات را «دروغ» خواند.

به گزارش «هیل» نتانیاهو در واکنش به اقدام آفریقای جنوبی اینطور بیان کرد: می‌خواهم یک کلمه در مورد اتهام دروغین آفریقای جنوبی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در اسرائیل بگویم. نه، آفریقای جنوبی این ما نیستیم که مرتکب نسل‌کشی شده‌ایم، بلکه حماس است.

وی با اشاره به عملیات غافل‌گیرانه حماس در تاریخ 7 اکتبر ادعا کرد: حماس اگر بتواند همه ما را می‌کشد. اظهارات وی در پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی بود که این رژیم را به نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه متهم می‌کرد.

نتانیاهو در برخی از صحبت‌هایش ادعا کرد: ارتش اسرائیل تا حد امکان اخلاقی عمل می‌کند و همه کاری را برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام می‌دهد و همه حملاتش را علیه حماس در غزه انجام می‌دهد.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای جنگ در غزه این رژیم بیش از 21 هزار و 500 هزار نفر فلسطینی را به شهادت رسانده است و شمار گسترده‌ای از جان‌باختگان زنان و کودکان فلسطینی هستند.

در کنار اقدامات وحشیانه بنیامین نتانیاهو، دولت بایدن نیز به شدت از این رژیم در جریان حملات خود علیه حماس حمایت کرده است. نتانیاهو روز یکشنبه بار دیگر ادعا کرد: حماس هرکاری را برای آسیب‌ رساندن به غیرنظامیان فلسطینی انجام می‌دهد و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

آفریقای جنوبی در جریان شکایت خود به دیوان بین‌المللی دادگستری از دادگاه مستقر در لاهه خواست تا دستور موقت را برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه صادر کند.

در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی آمده است: اقدامات اسرائیل در غزه ماهیت نسل‌کشی دارند و با هدف از بین بردن فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌گیرد. نتانیاهو روز یکشنبه ادعاهای مربوط به نسل کشی از جانب آفریقای جنوبی را رد کرده و آن را «چرند، دروغ و شیطانی» خواند.

وی برنامه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد تهاجمات خود را تکرار کرده و به اعضای کابینه‌اش گفت: ما جنگ دفاعی خود را که عادلانه‌ترین و اخلاقی‌ترین جنگ است ادامه خواهیم داد.

رژیم صهیونیستی تاکنون درخواست‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس را از سوی دیگر رهبران جهان رد کرده است و استدلال می‌کند که برقراری آتش‌بس در غزه به حماس کمک می‌کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624209

مهمترین اخبار ایران و جهان: