نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 10:01

مال‌باختگان از بر هم زدن صحنه جرم خودداری کنند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان دست نخورده باقی ماندن صحنه جرم را بسیار مهم عنوان کرد و از مال باختگان خواست تا زمان رسیدن تیم بررسی صحنه جرم این پلیس به چیزی دست نزنند.

حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در پلیس آگاهی استان اصفهان صورت گرفته راه‌اندازی تیم‌های بررسی صحنه جرم در تمامی کلانتری‌های استان است که در صورت وقوع هرگونه سرقت، قتل و یا هر جرم دیگری سریعاً این تیم‌ها در صحنه حضور یافته و مدارک و سرنخ هایی از مجرمان را با استفاده از روش‌های علمی بدست می‌آورند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد شاهد آلوده شدن صحنه جرم توسط خانواده مال باخته، بزه دیده و یا همسایگان این افراد هستیم، گفت: دست نخورده باقی ماندن صحنه جرم برای پلیس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و  باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفته و آموزش‌های ویژه‌ای ارائه شود و از ورود افراد متفرقه به محل وقوع جرم تا رسیدن اکیپ بررسی صحنه جرم جلوگیری به عمل آید.

ترکیان تصریح کرد: در خواست ما از مالباختگان، بزه دیدگان و افرادی که با جرم سرقت یا قتلی مواجه می‌شوند این است که به هیچ عنوان صحنه جرم بهم نزده و جای چیزی را تغییر ندهند تا اینکه تیم‌های بررسی صحنه جرم پلس آگاهی بتوانند کار تخصصی خود را به نحو احسن انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان عنوان کرد: به  افرادی که هنگام ورود به منزل متوجه وقوع جرم سرقت در آن شدند توصیه می‌کنیم ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سریعاً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند و تا زمان حضور تیم بررسی صحنه جرم به هیچ یک از وسایل منزل دست نزنند و به افراد غیر مسؤول هم اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهند.

وی تصریح کرد: از تجمع افراد در محل وقوع سرقت جلوگیری کرده و مراحل پیگیری سرقت توسط کارآگاهان پلیس را برای هیچ کس بازگو نکنند.

ترکیان  خاطرنشان کرد: اگر جرم واقع شده در زمره جرایمی که رسیدگی به آنها در حیطه وظایف کلانتری‌ها نباشد پرونده به پلیس آگاهی ارجاع داده می‌شود و این روند نیز توسط شاکی باید انجام یابد و انتقال هرچه سریع تر پرونده از اهمیت ویژه برخوردار است.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: در مدتی که تحقیقات روی جرم انجام شده در جریان است و کارآگاهان پلیس آگاهی در حال شناسایی و دستگیری مجرم یا مجرمان هستند ممکن است به دفعات از شاکی دعوت شود که برای تکمیل اطلاعات، تعیین هویت مجرم به ویژه در مواردی که فرد قربانی مجرم را دیده مانند سرقت به عنف یا تشخیص اموال سرقتی خود به پلیس آگاهی مراجعه کند.

وی  تاکید کرد: همکاری با افسر مسؤول پرونده در مرحله رسیدگی به شکایت از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت عدم همکاری، تبعات ناشی از تاخیر یا نقص در رسیدگی بیش از همه متوجه شاکیان پرونده خواهد بود بنابراین توصیه می‌کنیم اگر در این مرحله با ماموران در اجرای وظایفشان حداکثر همراهی و مساعدت را انجام دهند تا هرچه زودتر پرونده با پرونده با کسب نتیجه مطلب به سرانجام برسد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661009

مهمترین اخبار ایران و جهان: