نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 19:09

وظیفه ما شهیدپروری از مسیر نشر معارف قرآنی است

معاون رئیس‌جمهور با بیان این که قرائت و انس با قرآن به تدریج منجر به تغییر زندگی ما خواهد شد، گفت: وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری از مسیر نشر مفاهیم و معارف قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، افتتاحیه مرحله کشوری سی‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار شد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه لازمه تبعیت از قرآن، درک مفاهیم قرآن است، اظهار کرد: قرائت قرآن باید مقدمه فهم قرآن باشد و فهم قرآن منجر به عمل قرآنی می‌شود.

وی افزود: قرائت و انس با قرآن به تدریج منجر به تغییر زندگی ما خواهد شد. انسان قرآنی اهل تقوا می‌شود و خدا از انسان مومن صیانت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه خانواده ایثارگران و شهدا در این زمینه پیشتاز هستند، گفت: شما تابلوی تمام عیار آرمانها و هستی‌شناسی پدران خود هستید و مسئولیت بیشتری دارید. پدران شما نسبت به این موضوع پیشتاز بودند و اکنون مسئولیت این مدل زندگی بر دوش شماست. افزون بر اینکه شما افرادی اهل قرآن هم هستید. وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری از مسیر نشر معارف قرآنی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این مسابقات برای ما هم‌عهدی باشد که سبک زندگی قرآنی موضوع بحث ما باشد و تربیت مبتنی بر قرآن ملاک برنامه‌های آموزشی ما قرار بگیرد و از آن بهره‌مند شویم.

در ابتدای این جلسه مهدی متین‌پور، مدیرکل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسبت‌ها و آیین‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با ارائه گزارشی از سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده است.

وی افزود: در مرحله شهرستانی بیش از ۷ هزار نفر، در مرحله استانی ۳ هزار نفر و در مرحله کشوری نیز ۵۰۰ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

متین‌پور خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این مسابقات در بخش خواهران با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در ۸ بهمن‌ماه برگزار شد و امروز شاهد افتتاحیه مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از برادران هستیم.

در بخشی از این مراسم نیز از پدر شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659453

مهمترین اخبار ایران و جهان: