نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 14:25

تامین زمین در گام دوم نهضت مدرسه سازی در کرج و فردیس ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در گام دوم نهضت مدرسه سازی استان، تامین زمین مناسب در شهرستان های استان به ویژه در شهرستان های کرج و فردیس که با تراکم بالای دانش آموزی مواجه هستند، ضروری است.

تامین زمین در گام دوم نهضت مدرسه سازی در کرج و فردیس ضروری است 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در گام دوم نهضت مدرسه سازی استان، تامین زمین مناسب در شهرستان های استان بویژه در شهرستان های کرج و فردیس که با تراکم بالای دانش آموزی مواجه هستند، ضروری است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در جلسه رفع مسائل و مشکلات مربوط به نهضت مدرسه سازی استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار البرز،کرج به ۴۵ مدرسه دیگر نیاز دارد. در این راستا بیشترین نیاز به مدرسه مربوط به شهر های کرج و فردیس است که باید شهرداران مربوطه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تامین زمین مورد نیاز اقدام و یا نسبت به رفع موانع و مشکلات تامین زمین اقدام کنند.
وی افزود: شایسته است فرمانداری فردیس نیز در راستای رفع کمبود فضای آموزشی در این شهرستان در نشستی مشترک با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تمهیدات لازم را پیرامون اراضی موردنیاز در نقاط پرتراکم جمعیت دانش آموزی اتخاذ کنند.
بخش دیگری از سخنان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به بهره برداری از مدارس جدید اختصاص داشت. وی در این رابطه یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم منطقه حصار و همچنین فرارسیدن دهه مبارک فجر، اداره کل نوسازی مدارس ترتیبی اتخاذ نماید تا مدارس حضرت خدیجه و قلم چی واقع در خط چهار حصار به بهره برداری برسد.

به گفته افضلی در حال موضوع استهلاک و فرسودگی برخی مدارس سطح استان از جمله دغدغه هایی است که باید تمهیدات لازم برای آن اتخاذ شود. در این راستا مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش استان فهرستی از مدارسی که به مرمت و تعمیر نیاز دارد، در اختیار اداره کل نوسازی مدارس قرار داده و اداره کل نوسازی مدارس نیز برنامه ریزی لازم را جهت مرمت و بازسازی آنها انجام دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637353

مهمترین اخبار ایران و جهان: