نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 10:33

اهدای عضو ۸ مازندرانی در دو ماه گذشته

مسؤول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲ ماهه ابتدایی امسال ۸ نفر از مازندرانی‌ها اعضای بدن خود را اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علیرضا نیکزاد مسؤول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ نفر از مردم استان اعضای بدن خود را اهدا کردند.

وی افزود: در همین ۲ماهه ابتدایی امسال هم ۸ نفر از مازندرانی‌ها اعضای بدن خود را اهدا کردند.

مسؤول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش تمایل افراد به اهدای عضو، بیان کرد: با توجه به فرهنگ‌رسانی انجام شده مردم به این موضوع گرایش دارند.

نیکزاد تصریح کرد: البته در شرایط مرگ مغزی تصمیم‌گیری برای خانواده بسیار سختی است که باید در نظر بگیریم ولی کسانی که این عمل بزرگ را انجام می‌دهند به نوبه‌ خود اهدای زندگی انجام می‌دهند.

وی با اعلام اینکه باید بحث اهدای عضو برای مردم فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: باید به این موضوع همواره پرداخته شود نه اینکه منحصر به روز خاصی باشد بلکه همواره باید تداوم یابد.

مسؤول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: البته بیماران مرگ مغزی زیادی داریم که به دلیل تصادفات و شاید تاخیر در بحث رضایت منجر به اهدای عضو نمی‌شوند که لازم است به همه جوانب توجه شود.

نیکزاد گفت: در حال حاضر بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران منتقل می‌شوند ولی قرار است مساله پیوند عضو در استان خودمان هم شکل دهیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286509

مهمترین اخبار ایران و جهان: