نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 09:01

اشتغال ۴۲۰۰ نفری خوشه فرآوری زیتون در قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از اشتغال‌آفرینی برای ۴ هزار و ۲۰۰ باغدار قزوینی در قالب شکل‌گیری خوشه زیتون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، رضا صفاری، اظهار داشت: خوشه زیتون در استان قزوین با راه‌اندازی 19 واحد فرآوری و 54 واحد کشت و صنعت برای 4 هزار و 200 نفر باغدار اشتغال ایجاد کرده و به همین خاطر در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور رئیس‌ جمهور برگزار شده، خوشه فرآوری زیتون قزوین خوشه برتر کشوری انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه قزوین رتبه دوم در تولید و سطح زیر کشت زیتون کشور را داراست، اضافه کرد: خوشه فرآوری محصولات زیتون با هدف توسعه تولید و اشتغال مربوط به این محصول در استان و ایجاد انسجام بیشتر بین واحدهای تولیدی و فرآوری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین و با هدف برندسازی زیتون طارم سفلی، بازاریابی و صادرات محصولات وابسته به زیتون و ایجاد شبکه‌های کسب‌وکار تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: تأمین مالی جهت جوان‌سازی باغات و بهسازی سیستم آبیاری، تصویب و اجرای پروژه مرکز ملی ارائه خدمات تخصصی زیتون، جانمایی و کمک به ایجاد بازارچه دائمی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط این خوشه فرآوری است.

وی یادآور شد: انجام مطالعات تخصصی در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش، راه‌اندازی نهاد بازار جهت پخش و فروش از جمله اقدامات برای اعضای خوشه زیتون بوده است.

صفاری همچنین از راه‌اندازی بازارچه فروش دائمی زیتون در آزادراه قزوین-رشت خبر داد و گفت: ایجاد مرکز ملی تخصصی زیتون، دسته‌بندی و درجه‌بندی باغات و باغداران و صنایع فراوری زیتون، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب مرکزی، راه اندازی مدل کشت مبتنی بر قرارداد از مهمترین برنامه‌های دیگر این خوشه هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1338509

مهمترین اخبار ایران و جهان: