نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:58

توجیهات سفیر عربستان در آمریکا درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، اظهارات دو پهلویی در قبال موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ریما بنت بندر آل‌سعود» امروز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی NBC عنوان کرد: عربستان سعودی سیاستی ثابت در زمینه پایبندی به راه‌حل دو دولتی دارد، ما همان طور که خواهان زندگی مردم فلسطین در شرایط آرام و رو به جلو هستیم، خواهان پیشرفت اسرائیل نیز هستیم!

وی تصریح کرد: راه حل نهایی است که مناقشه موجود از طریق صلح عادلانه برطرف شود تا جایی که شرایط زندگی باکرامت برای هر دو طرف تامین شود!

وی افزود: در چشم‌انداز ۲۰۳۰، عربستان سعودی خواهان خاورمیانه‌ای یکپارچه، پیشرفته و تکامل یافته است و ما خواهان اقتصادی پررونق برای منطقه دریای سرخ هستیم.

سفیر عربستان در آمریکا در ارتباط با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: من به شما در این باره بگویم، بسیاری درباره عادی‌سازی روابط (میان ریاض و تل‌آویو) صحبت می‌کنند، ما به این مساله عادی‌سازی روابط نمی‌گوییم، ما از خاورمیانه تکامل‌یافته صحبت می‌کنیم که در آن خاورمیانه به یک بلوک نظیر اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود، اتحادیه‌ای که در آن همه کشورهای دارای حاکمیت ملی و منافع مشترک هستند، پس این عادی‌سازی روابط نخواهد بود!

ریما بنت بندر آل‌سعود تاکید کرد: عادی‌سازی این است که شما آنجا بمانی و من هم سرجایم باشم، اما نوعی همزیستی نیز داریم که به صورت جداگانه است. اما منظور ما تکامل است به این معنا که ملت‌ها در کنار هم باشند و برای پیشرفت نسل جوان دست به دست هم بدهند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت ریاض از تلاش‌های چین در زمینه ازسرگیری مذاکرات سازش میان طرف فلسطینی و صهیونیستی، بار دیگر بر لزوم اجرای راه‌حل دو دولتی تاکید ورزید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313253

مهمترین اخبار ایران و جهان: