نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 23:02

خانه «یاری گران زندگی» در لرستان افتتاح شد

خرم‌آباد - طی مراسمی خانه «یاری گران زندگی» در لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه خانه «یاریگران زندگی» با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش در خرم‌آباد برگزار شد.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در این آئین با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها دارد، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند که «خانه‌های یاریگران» هم در همین راستا در کشور راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: ایمان، امید و هویت‌بخشی سه عنصر مهم در مقابل آسیب‌های اجتماعی است و هر جا این مؤلفه‌ها در باور دانش‌آموز و نوجوان نهادینه شود آسیب اجتماعی به صفر می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: نباید از نقش خانواده‌ها در کاهش اجتماعی غافل شد؛ چون تحقیقات نشان می‌دهد هر جا که روابط صمیمانه والدین با فرزندان وجود داشته مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان هم کاهش‌یافته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان هم در این آئین با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در یک سال گذشته، گفت: کارشناسان و روان‌شناسان این حوزه با فعالیت جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی عملکرد شایسته و قابل تقدیری داشته‌اند و گواه این مطلب کاهش و حتی صفرشدن آسیب‌های اجتماعی در برخی از شهرستان‌های استان است که در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در این زمینه داشتند.

رضا عزتی، افزود: خانه «یاریگران زندگی» با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320497

مهمترین اخبار ایران و جهان: