نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:08

مراکز غیرمجاز دندانپزشکی در مشگین‌شهر شناسایی شدند

مشگین شهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: کارشناسان علوم پزشکی موفق به شناسایی ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی در شهرستان مشگین‌شهر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین نسیمی دوست صبح یکشنبه با حضور در جمع مسئولان علوم پزشکی شهرستان مشگین‌شهر و بازدید از مراکز درمانی این شهرستان اظهار کرد: طی بازدیدهای کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، دو مرکز غیرمجاز دندانپزشکی در مشگین‌شهر به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات دندانپزشکی، شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه این مراکز با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی، پلمب شد، گفت: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تحویل فرد متخلف به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تأمین سلامت مردم با هیچ فردی مسامحه نخواهیم کرد.

نسیمی دوست با بیان اینکه تأمین امنیت جسمی و سلامت شهروندان در خط مقدم اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است، ادامه داد: اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی نحوه فعالیت تمامی مراکز درمانی در سطح استان را به صورت دقیق رصد کرده و با متخلفان این حوزه بدون اغماض و به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324409

مهمترین اخبار ایران و جهان: