نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 14:58

مستند «پرواز ۶۵۵» در تلویزیون؛ «دریای دروغ» در خانه طراحان انقلاب اسلامی

مستند «پرواز ۶۵۵» که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی ساخته شده، امشب ساعت ۲۴ از تلویزیون پخش می‌شود و به همین مناسبت خانه طراحان انقلاب اسلامی هم موشن‌گرافیکی تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز 12 تیرماه سال 1367 برای خلیج فارس و ایران روزی عادی نبود و این بار از آسمان خون می‌بارید؛ پرواز 655 ایران ایر با شلیک مستقیم ناو آمریکایی وینسنس بر روی آب‌های خلیج فارس هدف قرار گرفت و همه 290 مسافر و خدمه‌اش آسمانی شدند و البته این یکی از آن خشن ترین صحنه از صفحات تاریخ سیاه آمریکا بود که در لوای شعار حقوق بشری پنهان مانده است.

به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی که از ششم تا دوازدهم تیر است مستند سیاسی «پرواز 655» را به مدت 22 دقیقه آماده پخش کرده است.

در این برنامه، جنایت هولناک ناو آمریکایی وینسنس در حمله به هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج فارس با 290 سرنشین در 12 تیر 1367 که از بندرعباس عازم دبی بود به تصویر کشیده می‌شود.

در مستند «پرواز 655» با اسحاق عامری سیاهویی که فرزند شهید عامری از مسافران هواپیمای ایرباس بود گفتگو شده است. ایشان از اهالی روستای سیاهو شهر بندرعباس و از نخبگان کشورمان است. اسحاق عامری مخترع سرنگ هوشمند تزریق دیابت در جهان است.

مستند «پرواز 655» کاری از گروه سیاسی شبکه جهانی جام جم، امشب ساعت 24 به وقت تهران پخش می‌شود.

همچنین خانه طراحان انقلاب اسلامی به همین مناسبت موشن‌گرافیکی به نام «دریای دروغ» را طراحی کرده که در ادامه می‌بینید:

مستند , صدا و سیما , انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1328209

مهمترین اخبار ایران و جهان: