نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:43

تأمین پایدار آب ۲ میلیون زائر در مرزهای خوزستان

شلمچه - نماینده تام‌الاختیار وزارت نیرو در ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: زیرساخت‌ها برای تأمین پایدار آب ۲ میلیون زائر در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدیعقوب محمدمرادی پیش از ظهر امروز دوشنبه پس از بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو از سال‌های قبل تأسیسات و زیرساخت‌های مهمی برای تأمین پایدار آب (ثابت و سیار) در این ۲ مرز بین‌المللی فراهم کرده است و هم اکنون در حال به‌روزرسانی تأسیسات شبکه‌های آب و فاضلاب، بهبود کیفیت آب، توسعه آبرسانی و افزایش ظرفیت آب در این مرزها هستیم.

وی اضافه کرد: همه تأسیسات و زیرساخت‌های آبرسانی و فاضلاب تا ۲۷ محرم یعنی سه روز قبل از آغاز حرکت خودجوش و مردمی زائران به سمت مرزهای خوزستان به روز رسانی و در مدار عملیات قرار می‌گیرند.

نماینده تام‌الاختیار وزارت نیرو در ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: هم اکنون در حال احداث یک خط جدید آبرسانی از خرمشهر به شلمچه هستیم تا مشکلات احتمالی برای کمبود و افت فشار آب نداشته باشیم.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت نیرو بیان کرد: برای آماده‌سازی و به‌روزرسانی تأسیسات آبرسانی تا قبل از شروع پیاده‌روی اربعین هیچ گونه نگرانی و دغدغه‌ای نداریم.

محمدمرادی با اشاره به ارزیابی تأسیسات و زیرساخت‌های آبرسانی به خصوص مخازن ذخیره آب در مرزهای چذابه و شلمچه گفت: تأسیسات آبرسانی در مدار عملیات هستند و چنانچه مشکل فنی داشته باشند، برطرف خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295553

مهمترین اخبار ایران و جهان: