نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 16:48

اخبار پلیس مازندران| از غرق شدن دختر ۱۵ ساله در دریای میانکاله تا کشف دستگاه گنج‌یاب از حفاران

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از وقوع حادثه غریق و مرگ دختر ۱۵ ساله اهل روستای قره تپه در دریای میانکاله شهرستان بهشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سید جعفر ساداتی اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در روز گذشته مبنی بر وقوع حادثه غریق در منطقه ساحلی دهستان میانکاله شهرستان بهشهر، ماموران پاسگاه امیرآباد به محل حادثه عازم شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه، در بررسی‌های اولیه دریافتند، دختر جوان ۱۵ ساله ساکن روستای قره‌تپه شهرستان بهشهر که برای شنا به منطقه میانکاله رفته بود به علت عدم آشنایی به فنون شنا در دریا غرق شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه یک دختر ۱۱ ساله دیگر نیز در این حادثه توسط ناجیان غریق نجات یافت، تصریح کرد: با حضور گروه‌های امداد، جسد دختر ۱۵ ساله به بیرون از آب منتقل و تحویل سردخانه شد.

ساداتی با هشدار به شهروندان و مسافرانی که برای شنا به دریا مراجعه می‌کنند، از آنان خواست از طرح‌های سالم‌سازی دریا و مناطقی که ناجیان غریق در آنجا حضور دارند برای شنا استفاده کنند تا دچار سانحه نشوند.

*کشف دستگاه گنج‌یاب از حفاران در ساری

عبدالله حسن‌زاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه حفاری غیرمجاز به منظور کشف اشیاء تاریخی و باستانی با ارزش در شهرستان ساری، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران بخش چهاردانگه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی بخش چهاردانگه این شهرستان پس از هماهنگی قضائی با انجام عملیاتی، موفق به شناسایی خودروی سواری ام وی ام و دستگیری متهمان در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی ساری بیان کرد: از متخلفان یک دستگاه گنج‌یاب لوپ ، چهار دستگاه ال ان دی و متعلقات مربوطه کشف و در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر جستجو برای گنج و اشیاء عتیقه اعتراف کردند.

حسن‌زاده با بیان اینکه از سوی کارشناسان مربوطه، ارزش گنج‌یاب کشف شده ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

*دستگیری عاملان انتشار تصاویر نامتعارف در فضای مجازی

محمود کلوانی گفت: در پی انتشار تصاویر غیر اخلاقی و نامتعارف در شبکه‌های اجتماعی توسط هنجارشکنان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدمات اطلاعاتی و فنی، دو متهم زن را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهمان که هر کدام با ایجاد صفحات شخصی با ترفندهای خاص و به منظور جذب عضو بیشتر اقدام به تولید، تبلیغ و انتشار تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف می‌کردند، دستگیر شدند.

کلوانی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند به کاربران و مخاطبان کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های مجازی توصیه کرد اطلاعات، اخبار و اقدامات غیرقانونی را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416614

مهمترین اخبار ایران و جهان: