نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:15

جشنواره کتابخوانی بهترین راه برای بهره مندی از فرهنگ رضوی

رشت- استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان مردم را به مشارکت و حضور در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و این جشنواره را بهترین راه برای بهره مندی از فرهنگ رضوی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان طی پیامی به مناسبت برگزاری بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور، مردم را به مشارکت و حضور در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

در متن این پیام امده است:

«السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)»

کتاب، کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشوری نشانگر توان علمی و قدرت اجتماعی آن کشور محسوب می‌شود که متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فضای مجازی و مشکلات عدیده در حوزه چاپ و نشر کتاب شاهد کاهش سرانه مطالعه بودیم.

کتاب از ارزشمندترین کالاهای فرهنگی به شمار می‌رود که نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ یک کشور دارد. به همین دلیل هم یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است و برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه ریزی صحیح و منطقی ضروری است تا با ارائه راهکارهای درست، این امر در جامعه اجرایی شود.

در این میان شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناساندن فرهنگ رضوی و بهره مندی از سیره پاک ائمه اطهار به ویژه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا (ع) از اهمیت بسزایی برخوردار است و بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف خواهد بود.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره ارزشمند از عموم آحاد مردم استان گیلان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برای شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنم و امیدوارم همگی با مشارکت در این مسابقه ارزشمند، زمینه تعمیق باورهای رضوی و مهدوی را در جامعه فراهم کنیم.

گفتنی است؛ دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی با همکاری مشترک نهاد کتابخانه های عمومی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از روز ۲۲ بهمن وسالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال گذشته آغاز و تا ۱ مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه و یا به پایگاه اینترنتی razavi.samakpl.ir در این مسابقه بزرگ شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418058

مهمترین اخبار ایران و جهان: