نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:52

فراخوان 113 هزار خودروی کیا و هیوندای به خاطر احتمال آتش‌سوزی

دو شرکت هیوندای و کیا اعلام کردند که به خاطر احتمال آتش‌سوزی 113 هزار خودروی خود در آمریکای شمالی را به نمایندگی‌ها فرا می‌خوانند.

‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای کره جنوبی اعلام کرده‌اند که به خاطر احتمال آتش‌سوزی 113 هزار خودروی تولید جدید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آمریکای شمالی به نمایندگی‌ها فرا می‌خوانند.

این دو شرکت کره‌ای از مالکان خودروهای توسان، سوناتا، الانترا، کونا، سلتوس، سول و اسپورتیج تولید سال‌های 2023 خواسته‌اند تا این خودروها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پیش از مراجعه به نمایندگی برای رفع نقص فنی در خارج از فضاهای بسته پارک کنند.

در قالب این فراخوان 52 هزار دستگاه خودروی هیوندای و 40 هزار دستگاه خودروی کیا در آمریکا و 11 هزار خودروی هیوندای و 10 هزار و 700 خودروی کیا در کانادا باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. وجود نقص فنی در یکی از قطعات الکتریکی خودروهای مذکور ممکن است به آتش گرفتن آنها منجر شود.

گفته می‌شود که در اواخر ماه سپتامبر برای مالکان خودروهای دارای نقص فنی فراخوان مراجعه به نمایندگی‌ها برای تعمیر ارسال خواهد شد. تاکنون 6 خودروی کیا و 4 خودروی هیوندای دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427258

مهمترین اخبار ایران و جهان: