نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:41

شناسنامه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی مُهر نمی‌شوند

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ملاک عمل برای رأی گیری دستگاه اهراز هویت است و دیگر نیاز به مهر شدن شناسنامه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فتوحی بعد از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به آغاز فرایند اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اصلاح قانون انتخابات و ابلاغ آن بخشی از معایب انتخابات برطرف شده است.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در انتخابات قبلی بازه زمانی کم برای مراحل انتخابات بود اما در قانون فعلی تنها برای تأیید صلاحیت‌ها ۵۰ روز زمان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین با اشاره به اجرای پیش ثبت نام انتخابات افزود: در فرایند پیش ثبت نام که به مدت هفت روز است استعلاماتی مانند مدرک تحصیلی، تابعیت و ماده ۲۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تنها کسی که در مرحله پیش ثبت نام کد رهگیری دریافت کرد می‌تواند در ثبت نام نهایی حضور یابد.

وی اضافه کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ملاک عمل برای رأی گیری دستگاه اهراز هویت است و دیگر نیاز به مهر شدن شناسنامه نیست.

فتوحی در پایان یادآور شد: در قانون جدید انتخابات با تشکیل هیئت نظارت بر تبلیغات، عدالت در فضای تبلیغاتی برای همه افرادی که تأیید صلاحیت می‌شوند ایجاد خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427714

مهمترین اخبار ایران و جهان: