نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 21:16

استقرار قرارگاه درمانی گلستان در کربلا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مهم ترین قرارگاه سطح یک و دو درمانی در مسیر نجف به کربلا در محل عمود ۱۱ و ۲۰ به هلال احمر گلستان واگذار شده و ۶۰ نیرو از اول شهریور تا دو روز بعد از اربعین در آنجا مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم غریب آبادی امروز در دیدار با اعضای تحریریه خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری فارس منعکس کننده واقعیت‌ها هستند و در طول سال ارتباط مستمری بین مجموعه هلال احمر و این رسانه وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: ۲۶۰ نیرو در چارت سازمانی ما وجود دارد ولی ۸۰ الی ۹۰ هزار جوان و داوطلب و عضو هلال احمر داریم که از ظرفیت آن ها استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: مردم همان اعتمادی که به بسیج دارند به مجموعه هلال احمر هم داشته و به خصوص در دولت سیزدهم این ارتباط به نقطه حداکثر خود رسیده است.

غریب آبادی ادامه داد: سال گذشته نیروهای امدادی هلال احمر به ۲ هزار و ۵۰۰ حادثه خدمت‌رسانی کرده و رتبه سوم را در پاسخگویی کسب کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان این که دومین استان حادثه خیز کشور بعد از تهران هستیم، گفت: ۹۰ نقطه حادثه خیز در گلستان وجود دارد و علاوه بر حوادث جاده‌ای، حوادث کوهستان و سقوط از ارتفاع هم در صدر حوادث استان قرار دارد.

وی افزود: تاکنون اعتراض مردمی در امدادرسانی‌ها نداشتیم و همکاران بنده با صبر و حوصله به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

غریب آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان خدمات رایگان به بیماران ارائه شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد تومان دارو در محلات کم برخوردار استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به برخی از پروژه‌های در حال ساخت و تجهیز این نهاد اشاره کرد و گفت: مجموعه توانبخشی گنبدکاووس و مرکز فیزیوتراپی کلاله و علی آبادکتول از این جمله بوده و همچنین تکمیل و بهینه سازی ساختمان اداری در خیابان بویه و استقرار ستاد در آن مکان از دیگر پروژه‌ها است.

وی عنوان کرد: مسکن کارکنان هم در زمین ۲.۵ هکتاری زندان بویه ساخته خواهد شد که هم اکنون در مرحله نقشه‌برداری است.

غریب آبادی گفت: در اربعین حسینی با توجه به توانمندی‌های استان مهم ترین قرارگاه سطح یک و دو درمانی در مسیر نجف به کربلا در محل عمود ۱۱ و ۲۰ به هلال احمر گلستان واگذار شده و ۶۰ نیرو اعم از پزشک، پرستار، حفاظتی، اداری، روابط عمومی و غیره از اول شهریور تا دو روز بعد از اربعین مستقر خواهند شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432914

مهمترین اخبار ایران و جهان: