نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 16:21

فراهم سازی اسکان اضطراری با ظرفیت ۵۰۰ نفر در پایانه‌های مسافربری

مشهد ـ سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: هر سال برای استقبال از بهار برنامه‌های ویژه تدارک دیده می‌شود که در ایام نوروز امسال در مجموع برای ۵۰۰ نفر ظرفیت اسکان اضطراری فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی امامی میبدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال برای استقبال از بهار برنامه‌های ویژه تدارک دیده می‌شود که در جلسات برگزار شده، آماده‌سازی مراکز اسکان موقت و اضطراری در پایانه مسافربری رادر دستور کار داشتیم. در مجموع برای ۵۰۰ نفر ظرفیت اسکان فراهم شد.

سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش مسافر را شاهد بوده‌ایم.

وی بیان کرد: جهت رفاه حال زائران و مسافران اکیپ‌های مختلفی در ایام نوروز در پایانه‌ها مستقر شدند. در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش مسافر را شاهد بوده‌ایم.

امامی ادامه داد: همچنین میزان وسیله نقلیه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی برون شهری ۱۵ درصد افزایش داشته که ۶۰ درصد سفرها مربوط به پایانه مسافربری امام رضا (ع)، ۱۲ درصد از طریق پایانه راه ابریشم، ۲ درصد ایستگاه سوار حافظ، ۵ درصد ایستگاه سوار کلات و ۲۱ درصد ایستگاه سوار میثاق بوده است.

سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: ۵ شهر پرتردد در سال گذشته نیشابور، قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر و سبزوار و ۵ شهر پرتردد خارج از استان شامل تهران، بجنورد، زاهدان، بیرجند و اصفهان بودند.

وی گفت: بیشترین تردد در ۱۰ سال اخیر مربوط به ۱۳۹۳ بوده که ۲۵ میلیون و ۱۸۲ مسافر داشتیم و در ۲ سال گذشته که کرونا بوده کمترین مسافر حدود ۱۰ میلیون ثبت شده است.

امامی میبدی با اشاره به ارائه خدمات متفاوت به زائران خاطرنشان کرد: یکی از خدمات این بوده که با معرفی‌نامه از آستان قدس، خدمات رایگان به ۴۶۸۰ مسافر در راه مانده برای بازگشت به مقاصدشان ارائه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138258

مهمترین اخبار ایران و جهان: