نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:51

انگلیس فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی را تحریم کرد

اراک-«محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران، در لیست جدید تحریم‌های انگلیس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد اعلام کرد که چهار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، محمد نظر عظیمی فرمانده قرارگاه غرب نجف اشرف، حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی و احمد خادم فرمانده قرارگاه عملیاتی کربلا در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، دارایی‌های افراد تحریم شده مسدود و حق سفر به انگلیس را ندارند و در همین راستا وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار دروغ‌پراکنی‌ها و اتهام‌زنی‌ها علیه ایران ادعا کرد که غرب به اقدامات خود، برای پاسخگویی ایران به دلیل آنچه او نقض حقوق بشر نامید، ادامه می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران اما بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

اتحادیه اروپا نیز آذرماه سال گذشته در ادامه مواضع مداخله‌جویانه، خصمانه و مردود در قبال ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۰ شخصیت و یک نهاد ایرانی از جمله سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی وضع کرد که این تحریم‌ها اقدام متناقضی از سوی کشورهای اروپایی در جنگ روانی - رسانه‌ای علیه ایران برای ایجاد تنفس مصنوعی و زنده نگه داشتن فضای اغتشاشات در آن مقطع بود.

در همان دهه ۹۰ بود که ایالات متحده آمریکا در راستای راهبرد فشار حداکثری و انتقام جویی از سپاه در پی ناکامی‌های منطقه‌ای خود نام برخی فرماندهان سپاه پاسداران از جمله سردار محسن کریمی را نیز در لیست تحریم‌های ظالمانه ی خود قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171858

مهمترین اخبار ایران و جهان: