نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 21:25

۳۲ درصد از ماموریت‌های نوروزی اورژانس دیر حوادث ترافیکی بوده است

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در ایام نوروز سهم حوادث ترافیکی از مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان دیر ۳۲ درصد بوده است.

عباس آدمیت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خدمات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیر در طرح سلامت نوروزی، اظهار داشت: امسال مجموعه همکاران دلسوز و زحمتکش در قالب تیم‌های کشیک، تلاش مضاعفی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان و مسافران نوروزی انجام دادند که از همه این عزیزان قدردانی می‌شود.

وی گفت: ۱۹۳ مورد مأموریت از سوی اورژانس ۱۱۵ در شهرستان دیر انجام شد که ۶۱ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۳۲ مورد از آن غیر ترافیکی بود که سهم مأموریت حوادث ترافیکی ۳۲ درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: همکاران پرتلاش اورژانس پیش بیمارستانی در مجموع به ۲۳۸ مصدوم خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه دادند که ۹۱ نفر در حوادث ترافیکی و ۱۴۷ نفر هم مربوط به حوادث غیرترافیکی بود.

وی عنوان کرد: در همین ایام ۶ هزار و ۶۴۶ نفر نیز با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت توسط پزشکان این مراکز ویزیت و به پنج هزار و ۴۲۹ نفر نیز خدمات پاراکلینیکی و پرستاری ارائه شد.

ناظمیان پور افزود: ۳۷۲ مورد واکسیناسیون روتین و پنج مورد نیز واکسن کرونا در همین ایام به مراجعین تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به مادران و کودکان اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی در ایام نوروز، تیم‌های کشیک مامایی و بهداشتی تشکیل که به ۵۵۶ نفر مادر باردار و ۶۵۰ نفر از کودکان، مراقبت‌های بهداشتی ارائه دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: هزار و ۱۳۴ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام که منجر به صدور ۳۷۵ اخطار بهداشتی و معرفی چهار واحد صنفی به مراجع قضائی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130158

مهمترین اخبار ایران و جهان: