نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 14:36

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تداوم مقاومت و پایداری مردم بود

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: آزادی خرمشهر دستاورد بزرگ و نقطه عطفی برای تداوم مقاومت و پایداری ملت ایران در طول هشت‌‌سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود قلیزاده ظهر امروز در مراسمی که مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و سوم خرداد در سالن همایش اداره کل منابع طبیعی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: آزادی خرمشهر در روز سوم خرداد سال ۶۱ در برابر دشمن بعثی که دور از تصور جهانیان بود، پایداری، مقاومت، اتحاد و ایمان ملت ایران مقابل دشمن را در دنیا به اثبات رساند.

وی افزود: سوم خرداد فرصت مناسبی برای یادآوری و تبیین ایثار و از‌ خودگذشتگی‌های شهدای دوران دفاع مقدس بوده است و آزادی خرمشهر دستاورد بزرگ و نقطه عطفی برای تداوم مقاومت و پایداری ملت ایران در طول هشت‌‌سال دفاع مقدس بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل استقامت و پیروزی ملت ۳۶ میلیونی ایران اسلامی در برابر ۸۸ کشور دنیا در جنگ تحمیلی را وابسته به ایمان ملت دانست و تصریح کرد: اقتدار و سربلندی امروز کشور از نتایج و ثمره خون شهدا و پاسداشت و حفاظت از این آسایش و امنیت مسئولیت خطیری است که بر دوش هر یک از ما قرار دارد.

مقاومت ۴۴ روزه جوانان برای آزادی خرمشهر بی‌نظیر بود

حجت‌الاسلام اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولایت فقیه در سازمان جهادکشاورزی نیز در این جلسه با اشاره به مقاومت ۴۴ روزه جوانان غیور این مملکت برای آزادی خرمشهر گفت: در جریان آزادی خرمشهر تمامی نیروهای نظامی و انتظامی تا نیروی دریایی برای حضور حفظ و حراست از خاک جمهوری اسلامی در منطقه حاضر شده و رشادت‌های زیادی تا آزادی خرمشهر از خود نشان دادند.

وی با اشاره به کشته شدن دختر خرمشهری توسط نیروهای بعثی گفت: با غیرت و جانفشانی جوانان ایرانی و شهادت تنی چند از آنان پیکر دختر ایرانی از دشمن گرفته شد و دلاورمندان ایرانی نشان دادند که در برابر دفاع از عزت و ناموس وطن جان خود را هم فدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به هدف قرار گرفتن موضوع حجاب از سوی دشمن تشریح کرد: رسانه‌های معاند با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در پی فروپاشی بنیاد خانواده‌ها در کشور هستند، غافل از اینکه با بصیرت و آگاهی مردم در این راه ناکام خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از دختران حافظان منابع طبیعی و آبخیزداری تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237958

مهمترین اخبار ایران و جهان: