نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 15:40

انتقاد آل‌هاشم از وضعیت نامطلوب سنگ فرش‌های ارک و ولیعصر تبریز

امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت نامطلوب اجتماعی سنگ فرش‌های ارک و ولیعصر تبریز گفت: در این مکان‌ها برخی دختران و زنان رفتارهای می‌کنند که دور از شان و رفتار یک زن و قابل تاسف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر  با انتقاد از وضعیت نامطلوب اجتماعی( بی‌حجابی و رفتار زننده) در برخی مناطق تبریز اظهار کرد: در سنگ‌فرش‌هایی ارک و ولیعصر تبریز برخی دختران و زنان رفتارهای می‌کنند که دور از شان رفتار یک زن و قابل تاسف است. 

وی افزود: در جامعه می‌بینیم برخی زنان برای دیگران آرایش می‌کنند! ای خانم‌ها و آقایان پس غیرت کجا رفت؛ اصلا مساله شرعی را بگذاریم کنار پس این غیرت و نجابت کجا رفت؟ 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) فرمودند بهترین زنان پنج دسته‌اند، ادامه داد: زنانی که ساده هستند، بی‌آلایش و دل‌رحم و خوش‌خو و خوش‌اخلاق، همدل و همراه، مدافع همسر در نبود او باشد.

توصیه  ازدواجانه

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به اینکه وقتی فردی اقدام به ازدواج می‌کند، خانواده باید قبل از ازدواج زمینه دیدار دختر و پسر را فراهم کنند، گفت: برخی افراد غیرتمند اجازه نمی‌دهند خواستگار دخترش را ببینید در حالی که این دستور خداست و این دیدار با حفظ حریم‌ها و اطلاع خانواده‌ها لازم است. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه دختر و پسر به نتیجه رسیدند باید این ازدواج را برای رضای خدای متعال به انجام برسانند و خدایی ناکرده تنها مسائل شهوانی، ظاهری و مادی نباشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: در امر ازدواج نباید با عجله برخورد کرد و لازمه آن بررسی و تحقیق است؛ چراکه عجله همیشه کار شیطان است. 

وی با اشاره بر اینکه بهترین خانم‌ها زنانی هستند که فرزندآور، پاکدامن، عزیز در خانواده، فروتن، متواضع، زینت‌گر برای همسر، خودنگهدار در برابر نامحرم و مطیع همسر باشند. 

براساس این گزارش مخاطبان فارس نیز با ثبت با موضوع اقدام جدی جهت رفع معضل بی‌حجابی در خیابان سنگ‌فرش ولیعصر تبریز خواستار پیگیری مسئولان در این ارتباط شده بودند.

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552058

مهمترین اخبار ایران و جهان: