نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 16:26

یک پیشنهاد به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در حوزه حجاب و عفاف پیشنهادی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ حجت الاسلام حمزه پیشقدم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ماحصل بیان نظرات دو  عضو شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه وبیناری با ریاست جمهور مشکل ضمانت اجرایی نداشتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود.

وی گفت: لذا باید شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی فرهنگی در بحث سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت به صورت جدی ورود کند تا شاهد تحولات مثبت در زمینه فرهنگی باشیم.

این مسوول خطاب به حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مفتخریم که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  با کمک دوستان و همکاران علی رغم شرایط خاص و حساسی که حول محور حجاب رخ  داد به دنبال انجام کار اثرگذار و ایجاد تحول در دستگاه های حاکمیتی استان بودیم.

وی افزود: لذا در همین راستا وظایف محوله به دستگاه ها بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به صورت جداگانه در اختیار ۳۲ دستگاه قرار دادیم.

این مسوول یادآور شد: همچنین سامانه گزارش دهی در این زمینه در اختیار آنها قرار گرفت اما چون ضمانت اجرایی نداشت اتفاق خاصی رخ نداد و باید در سطح کلان کشور حتما اصلاح در این زمینه رخ دهد و متولی نیز شورای انقلاب فرهنگی باشد تا بتواند هم خوب سیاست گذاری کند و هم خوب برنامه ریزی کرده و هم نظارت بر اجرای سیاست ها و برنامه ها داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از معضلات در بخش فرهنگی این است که تعداد زیادی از دستگاه‌ها وظایف فرهنگی دارند و فقط به دستگاه مافوق خود جوابگو هستند که جهت اثر گذاری هر چه بهتر می‌بایست یک دستگاه به عنوان متولی اصلی فرهنگی در کشور مشخص شود و تمامی دستگاه های دیگر ملزم گردند در زمینه عملکرد فرهنگی خود به آن دستگاه متولی پاسخگو باشند.

پیشقدم خاطرنشان کرد: به این شکل با جمع آوری تمامی گزارشات نقاط ضعف و قدرت مشخص و برای آنها تدبیری اندیشیده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586414

مهمترین اخبار ایران و جهان: