نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 19:22

ارتقای شورای ملی زیارت به شورای عالی زیارت

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: در این برنامه به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ زیارت و اتخاذ تدابیر لازم برای زائران، شورای ملی زیارت به شورای عالی زیارت به ریاست رییس جمهور ارتقا پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن زنگنه در نشست خبری خود در مشهد اظهار کرد:مصوبات این شورا مانند دیگر شوراهای عالی کشور، لازم الاجرا و بدون نیاز به تصویب در دیگر نهادهاست.

وی ادامه داد: مطابق بند الف ماده ۴۸ برنامه هفتم توسعه، چند طرح بزرگ اقتصاد ملی و پیشران باید به تایید هیات وزیران برسد که یکی از آن طرح های پیشران، راه اندازی قطار سریع السیر در مسیرهای پرتردد از جمله تهران - مشهد است که باید پس از ابلاغ قانون، حدود سال آینده به تصویب هیات وزیران برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: ایجاد دالان های راهبردی ترانزیت ریلی و دریایی، توسعه منطقه مکران و مهار و انتقال آب های مرزی از دیگر طرح های پیشران است که مورد آخر نیز آورده های خوبی در حوزه تامین آب مشهد و استان خواهد داشت.

زنگنه با اشاره به تغییر روند تخصیص درآمدهای حاصل از تولید نفت و گاز به استان‌های نفت خیز افزود: مطابق قوانین جدید، دولت یک سوم از سه درصد درآمد تولید نفت، گاز و میعانات گازی را بر پایه قیمت نفت و گاز صادراتی به استان‌های محل تولید از جمله خراسان رضوی اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد: پیش از این، سهم یک درصدی از تولیدات نفت و گاز استان‌ها فقط به صادرات این محصولات اختصاص می یافت و چون گاز تولیدی سرخس خراسان رضوی جنبه صادراتی نداشت استان از این درآمد بی بهره بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: تامین ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد در بودجه سال جاری از محل مولدسازی دارایی های دولت در نظر گرفته شده بود که از این مقدار فقط حدود پنج درصد محقق شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584314

مهمترین اخبار ایران و جهان: