نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 10:55

آغاز مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان و روز ملی استکبارستیزی

مراسم بزرگداشت راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی با حضور اقشار مختلف مردم در اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مردم اصفهان در یک روز پاییزی ابری  به صحنه آمدند و با فریاد مرگ بر اسرائیل  و مرگ بر آمریکا  یک بار دیگر ایستادگی خود  پای آرمان‌های امام و انقلاب را به نمایش گذاشتند.

پیشگامی و پیشتازی دانش‌آموزان و دانشجویان در  این راهپیمایی در کنار دیگر اقشار مردم نشان دهنده وحدت و یکپارچگی نسل‌های مختلف در حفظ ایران اسلامی و پایبندی به آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا سر دادند و با حمل  پرچم ایران، پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضامین ضدصهیونیستی، خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی و استکبار جهانی ابراز داشتند.

روز دانش‌آموز در ایران مصادف است با ۱۳ آبان است و علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی می‌باشد که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند. به منظور گرامی‌داشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سه واقعه شامل تبعید امام خمینی به ترکیه، شهادت تعدادی از دانش آموزان در دانشگاه تهران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیروان خط امام روی داد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560358

مهمترین اخبار ایران و جهان: