نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 16:09

اشتغال آفرینی برای یک هزار خانواده مددجوی ایلامی با نصب نیروگاه خورشیدی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام گفت: تا پایان سال تعداد بیش از یک هزار طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان استان ایلام در حال انجام است.

حمید احمدی با بیان اینکه هم اکنون کار نصب و راه اندازی بیش از ۷۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مددجویان استان در حال انجام است تصریح کرد: تا پایان سال تعداد این طرحها به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید.

وی درآمدزایی آسان و کم دردسر برای خانواده های مددجو را هدف اصلی از راه اندازی این طرحها عنوان کرد و گفت: بستن قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی، تامین مالی و قرارداد اجرای طرح توسط پیمانکاران را توسط کمیته امداد از موارد پشتیبان کننده در اجرای این طرح‌ها عنوان کرد.
احمدی در ادامه افزود: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی مددجویان براساس تفاهم نامه سه جانبه مابین شرکت توزیع نیروی برق استان، بانک ملی و کمیته امداد استان صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اجرای  طرح  توسط پیمانکاران مورد تایید سازمان انرژی های تجدید پذیر (ساتپا) صورت می گیردافزود: قرارداد خرید برق تولیدی به مدت 20 سال توسط شرکت توزیع برق استان تضمین و منابع مالی به ازای هر طرح به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات تکلیفی تبصره 18 توسط بانک ملی با بازپرداخت 74 قسط تامین می شود.

به گفته معاون اشتغال کمیته امداد استان ، اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی علاوه بر ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان  می تواند از مهاجرت آنها به حاشیه شهر ها جلوگیری نماید.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594914

مهمترین اخبار ایران و جهان: