نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 10:30

آمادگی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با هدف تسهیل ترانزیت کالا

در دیدار سفیر کشورمان با وزیر حمل و نقل تاجیکستان بر علاقه‌مندی دو کشور نسبت به توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیرضا حقیقیان» سفیر ایران در دوشنبه با «عظیم ابراهیم» وزیر حمل و نقل تاجیکستان دیدار و در مورد همکاری‌های دو کشور در بخش حمل و نقل، ترانزیت، صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای اسناد و توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به این کشور تبادل نظر کرد.

وزیر حمل‌ و نقل تاجیکستان با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی و همچنین همکاری‌های دو کشور در زمینه احداث سد و نیروگاه و ساخت تونل، بر لزوم افزایش این تعاملات تاکید کرد.

وی اجرای یادداشت تفاهم همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی بین ایران و تاجیکستان جهت دسترسی این کشور به آب‌های آزاد و بازارهای بین‌المللی برای صادرات محصولات و تامین نیازهای وارداتی را مهم دانست و آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار به‌ منظور ایجاد تاسیسات لازم جهت ترانزیت کالا از قلمرو ایران را اعلام کرد.

حقیقیان نیز با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه همکاری‌ها با همسایگان و توافقات روسای جمهور دو کشور طی دو سال اخیر،  امضای یادداشت‌های تفاهم همکاری‌های بین وزارت حمل و نقل تاجیکستان و وزارت راه و شهرسازی ایران را مهم دانست و بر اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

سفیر ایران با اشاره به روند جاری توسعه روابط در زمینه‌های مختلف، لغو روادید برای تسهیل تردد اتباع دو کشور را مهم خواند و از برنامه گسترده سفارت کشورمان جهت گسترش همکاری‌های بین دو کشور خبر داد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580758

مهمترین اخبار ایران و جهان: