نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 16:20

زندانیان حافظ قرآن و نهج‌البلاغه در اولویت عفو قرار می‌گیرند

با تصویب مجلس، زندانیان در صورت حفظ قرآن و نهج‌البلاغه، اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر یا شرکت فعال در فعالیت‌های فرهنگی در اولویت عفو و تخفیف مجازات قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه،سوم آبان) مجلس شورای اسلامی، بند (ب)  و ماده الحاقی ماده 116 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس  زندانیان در صورت حفظ قرآن و نهج‌البلاغه، اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر یا شرکت فعال در فعالیت‌های فرهنگی در اولویت عفو و تخفیف مجازات قرار می‌گیرند.

بند(ب)-در طول سال های اجرای این قانون زندانیانی که حین حبس موفق به حفظ قرآن و نهج البلاغه، اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر شده یا در فعالیت‌های فرهنگی شرکت فعال داشته باشند، در اولویت عفو و تخفیف مجازات قرار می‌گیرند.

ماده الحاقی -در اجرای سیاست‌های کلی و اصول ۱۵۷ و ۱۵۸ قانون اساسی، مسئولیت و وظایف و اختیارات اجرائی (اداری و مالی) قوه قضائیه با استفاده از منابع داخلی و در سقف اعتبارات مصوب (با رعایت اصل ۵۳ قانون اساسی و گردش خزانه) و رعایت ضوابط این فصل به عهده رئیس قوه قضائیه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550358

مهمترین اخبار ایران و جهان: