نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 10:53

شهید حاج علی فردوسیان مطالبه‌گری بود که همتا نداشت

برادر شهید والامقام سردار جواد هرمزپور و معاون بنیاد شهید استان کهکیلویه و بویراحمد می‌گوید شهید حاج علی فردوسیان مطالبه‌گری که بی‌همتا بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ داستان دلاورمردی، شهامت و غیرت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها در دوره جنگ بلکه پس از جنگ نیز بر همه روشن و مشهود است و نمونه آن مردانی هستند که به رغم همه دردها و رنج‌های ناشی از ۸ سال دفاع مقدس ناشی از اصابت ترکش‌ها در بدن تا عوارض دردناک شیمیایی چیزی را برای خود نخواستند و برای دفاع از همنوعان خود مشقت‌ها را به جان و تن خریدند.

صحبت امروز ما در خصوص جانباز ۷۰ درصد شهید حاج علی فردوسیان است که صدای رسای جامعه ایثارگری استان و البته عموم مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد بود.

حاج علی فردوسیان که ده‌ها عمل جراحی بعد از جنگ را تحمل کرده بود درد ناشی از مشکلات همرزمان را نیز به جان می‌خرید تا اینکه در یکی از روزهای پاییز سال ۱۴۰۲ به جمع یاران شهید خودش پیوست.

در همین خصوص منوچهر هرمزپور برادر شهید والامقام سردار جواد هرمزپور و معاون بنیاد شهید استان کهکیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار فارس با تبریک و تسلیت شهادت حاج علی فردوسیان به جامعه بزرگ ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاج علی فردوسیان در مطالبه‌گری همتایی نداشت او نه تنها به فکر خانواده ایثارگران و همرزمان دردمند خود بود بلکه به سایر مردم نیز توجه زیادی داشت.

وی به نمونه‌ای از فداکاری‌های حاج علی فردوسیان اشاره کرد و گفت: به یاد دارم که شخصاً مشکلات برخی مردم محروم و زجرکشیده بهمئی را پیگیری می‌کرد آنها را در این اداره و آن اداره همراهی می‌کرد هیچگاه چیزی را برای خودش نمی‌خواست و کلام نافذ و آتشین وی تنها برای احقاق حق محرومان و مستضعفان و همچنین همرزمان دردمند خودش بود.

هرمزپور با بیان اینکه حاج علی فردوسیان بیش از ۵۰ تا ۶۰ عمل جراحی از تهران تا شیراز انجام داده بود و به ظاهر هم وضعیت و حال خوبی داشت گفت: روحیه والای آن جانباز ایثارگر شهید موجب شده بود که بتواند چند صباحی سر پا بماند و مشکلات محرومان و همرزمان را پیگیری کند.

منوچهر هرمزپور این را هم گفت که وقتی حاج علی تریبونی را به دست می‌گرفت نه برای خود و خانواده‌اش بلکه برای مردم حرف می‌زد و امکان نداشت جایی برود و مشکل خانواده‌ محروم و مستضعف و یا جانباز و شهیدی را دنبال نکند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599758

مهمترین اخبار ایران و جهان: