نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 14:50

دعوت به امر به معروف و نهی از منکر عقلانیت و حکمت می‌خواهد

امام جمعه سنندج گفت: دعوت به امر به معروف و نهی از منکر عقلانیت و حکمت می‌خواهد و نیاز به مبلغان هوشمند دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: اگر از فساد جلوگیری نشود، همه جامعه در امواج و تلاطم آن غرق خواهند شد. 

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امر به معروف و نهی از منکر مبلغ عاقل و حکیم می‌خواهد و حتی پیروزی اسلام بر کفر نیز به دلیل تبلیغ بوده است. 

امام جمعه سنندج با تأکید براینکه دین اسلام با اخلاق، عطوفت و مهربانی بر جامعه حاکم شده است، اظهار داشت: جامعه زمان پیامر(ص) در اوج بی‌اخلاقی و خشونت بود اما پیامبر(ص) با مهربانی، دین را در آن جامعه خشن گسترش داد. 

ماموستا رستمی مسجد را مرکز تمامی مسائل اجتماعی از جمله انجام امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: پیامبر اسلام (ص) اولین کاری که کرد ساخت مسجد بود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه 600 آیه در قرآن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است، ابراز داشت: صدا و سیمای مرکز کردستان باید برنامه ویژه‌ای را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهد تا در آن برنامه عالمان وارسته اقدام به آگاه‌سازی مردم کنند. 

وی افزود: دعوت به امر به معروف و نهی از منکر عقلانیت و حکمت می‌خواهد و نیاز به مبلغان هوشمند دارد. 

گاهی اوقات ترس مانع از انجام امر به معروف می‌شود

 حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به بازتعریف دوباره دارد چرا که در حال حاضر دید عمومی نسبت به این فریضتین، دید خوبی نیست. 

وی با تأکید بر اینکه باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر باید در زندگی شخصی افراد رسوخ کند، گفت: اکثر مردم اهیمت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌دانند و متوجه نیستند که این مهم یک امر واجب الهی است.

سادات افزود: گاهی اوقات مسئله خجالت و ترس مانع از انجام امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد جامعه می‌شود.

وی تابلوی حجاب را نشانه سلامت روانی جامعه دانست و بیان کرد: در این رابطه کار خاصی انجام نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار داشت: 90 درصد وصیت شهدا به موضوع حجاب و عفاف پرداخته است اما وضعیت کنونی جامعه موجب رنجش خاطر خانواده شهدا شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600114

مهمترین اخبار ایران و جهان: