نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 19:56

راه‌اندازی ۶۵۷ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در ایلام

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمونین (ع) ایلام با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون ۶۵۷ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح استان دایره شده است.

سرهنگ علی ملک زاده مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون ۶۵۷ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در سطح استان دایر شده است.

وی افزود: تمرکز بر تسهیل‌گری و توانمند سازی و فراهم کردن ظرفیت های اجتماع محور و... از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

سرهنگ ملک زاده با تشریح فعالیت های اقتصاد مقاومتی گفت: کمک به آموزش مهارت های فنی حرفه ای، کمک و احداث کارگاه های تولیدی، برگزاری نمایشگاه های فصلی و محله ای از طریق نواحی، عارضه یابی و پایش واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال، بخشی از فعالیت های این سازمان است.  

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقشی در اشتغال زنان خانگی دارد، افزود: بیش از ۱۰۰۰ نفر از طریق تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ مشغول به کار شده اند.

ملک زاده در این راستا ادامه داد: کمک به راه اندازی طرح ملی پشم تا فرش با همکاری موسسه یاس نوین از دیگر اقدامات این مجموعه است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش نخبگان افزود: اعزام نخبگان اقتصاد مقاومتی به مرکز و حضور در نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی از دستاوردهای این قرارگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ورود سپاه پاسداران در تمامی حوزه ها و عرصه های سازندگی و عمرانی، بر اساس نیاز کشور بوده که ورود پیداکرده و در راستای حفظ انقلاب و پیشبرد آن در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کرده است.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555758

مهمترین اخبار ایران و جهان: