نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 22:49

انجام ۸۹ درصد از سرقت‌ها در ایلام توسط معتادان متجاهر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: ۸۹ درصد از سرقت‌ها در استان ایلام توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود که آمار بسیار بالایی است.

اسماعیل قمری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، شامگاه جمعه ۱۰ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۸۹ درصد از سرقت‌ها در استان توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود که این آمار بسیار بالاست و ضرورت احداث مرکز ماده ۱۶ در خصوص معتادین متجاهر را دوچندان کرده است.
 
وی افزود: این موضوع به دلیل دارا بودن اهمیت بالا، به سازمان بازرسی برده شد و هم اکنون در تلاش هستیم تا پایان سال یک مرکز را افتتاح کنیم که معتادین پارک‌های ایلام را جمع کرده تا آمار سرقت پایین بیاید و در بحث پایین آمدن مواد مخدر تاثیر گذار خواهد بود.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در خصوص آگاه سازی مردم عنوان کرد: برای رفع این مشکلات باید کار‌های فرهنگی انجام بگیرد، اما کار‌های فرهنگی یک نوع پیشگیری اجتماعی دراز مدت است و علاج این موضوعات آگاه سازی مردم است.
 
وی اضافه کرد: همشهریان عزیز می‌توانند هرگونه فساد در بخش خصوصی و دولتی را  از طریق سامانه سجام گزارش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از شهریورماه سال جاری تاکنون بالغ بر ۴۰ گزارش مردمی ثبت و به دادستانی و بازرسی ارجاع داده شده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590614

مهمترین اخبار ایران و جهان: